Silnik
: Niezawodność, wygoda i możliwości uciągu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Termostat. Drobiazg, 96zł oryginalny Nissana.
5,0
Całokształt
Uwielbiam ten samochód! Jest mega uniwersalny, dość ekonomiczny, przewidywalny, świetnie wygląda, jest bezawaryjny, ciągnie ciężkie przyczepy, jest bezpieczny, duży, elastyczny, ma super ładowność, dużo miejsca z przodu (z tyłu gorzej) i naprawdę mało pali. Na trasie solo 8 litrów, w mieście 11. Z Przyczepą 3,2t 12,4 litra. Jestem zakochany w tym samochodzie, żaden inny pick-up mnie nie jara. Użytkuje Navarę bardzo intensywnie (opisane w szczegółach), również poza asfaltem, z ładunkami, paletami, przyczepą, pasażerami, w śniegu, błocie, na autostradach itd. We wszelkich warunkach ! 133.000 km i totalnie bezawaryjnie ! Przeglądy robię sam co 15.000km (a nie co 30.000, jak każe serwis), wymieniam wszystkie oleje (silnik, mosty, reduktor), wszystkie filtry (powietrze, olej, paliwo, kabinowy), leję normalną ropę z popularnych stacji (nigdy no-name), raz na kwartał wlewam 100ml oleju Stihl do kosiarek, i jeżdżę tym autem najpewniej w mojej historii. Jeżdziłem dziesiątkami róznych aut i w Navarze jestem zakochany !
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest bardzo dobra - nie mam żadnych zastrzeżeń. Elastyczność przy 6-biegowej skrzyni biegów przyjemna, wyprzedzanie w polskich warunkach bez problemów. Autostradowe podróże z prędkościami 150-160km/h bez żadnych kłopotów. Szybciej nigdy nie jechałem, w końcu to auto o aerodynamice garażu murowanego.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę krótka jedynka, ale reszta biegów rekompensuje. Przydatny 6.bieg, odniża obroty i spalanie. Skrzynia pracuje dość precyzyjnie, długi drążek zmiany biegów. Daleko wysunięty 5.bieg czasem nie wskoczy.
4,0
Układ jezdny
Z tyłu resory, więc szału nie ma, ale z drugiej strony auto jest przewidywalne i nigdy mnie niczym nie zaskoczyło. Bardzo często ciągam ciężkie przyczepy, 2,6-3,2tony, auto dobrze radzi sobie z takimi ładunkami.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych problemów z widocznoscią. Siedzi się wysoko, wszystko dookoła widać. Nie mam problemów z parkowaniem, choć mnóstwo ludzi narzeka na gabaryty. Ja nie. Uwielbiam rozmiary tego auta.
5,0
Ergonomia
Żadnych braków. Wszystko pod ręką, wygodnie, bezpiecznie - jest ok !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, żadnych problemów latem, ani zimą. Kabina nie jest aż tak duża, zatem błyskawicznie dochodzi do ustawionej temeperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu ciasno, ale używam tego auta jako 2-osobowego. Z przodu doskonale, mnóstwo miejsca, bardzo wygodne fotele (nie wyglądają na takie), nie męczą nawet w długiej trasie. Mam 185cm wzrostu i jest mi bardzo wygodnie. Z tyłu natomiast mało miejsca, jednak podnosząc siedziska foteli powstaje całkiem duży bagażnik, poza oczywiście paką.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Przy wyższych predkosciach huk jest odczuwalny, nie jest to lexus LS. Ale z drugiej strony nie przeszkadza to specjalnie - uniwersalnosc Navary przewyższa wszelkie minusy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale! Jestem pod wielkim wrażeniem ekonomiczności tego samochodu. Zrobiłem 133.000km, z rzeczy poza planowych jedynie termostat uległ uszkodzeniu. Oryginalny w ASO 96zł. Reszta bezawaryjnie !!! Koszty utrzymania łatwo zaplanować, spalanie jest przewidywalne, przeglądy też.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie można dostac bardziej uniwersalnego, ładnego, bezpiecznego i wygodnego samochodu !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest super ! Uszkodzeniu zimą uległ wyłacznei termostat. Żadnych innych awarii !! Nawet drobiazgów !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO ! 133.000km i ZERO powaznych usterek ! A warunki uzytkowania nie sa proste, gdyż dość często autostrada solo, 150-160km/h, bądź na trasie z przeczapami 2,6-3,2tony. Do tego często poza drogami utwardzonymi, z załączaniem blokad i reduktora, z ładowaniem po 800kg na pakę. I NIC !
Mam wrażenie, że kluczem do takiej sytuacji jest omijanie ASO. Nakazują robic przegląd co 30.000km. Ja dokonuję przeglądów sam, zmniejszyłem przebiegi między przeglądami do 15.000km. Wymieniam wszystkie oleje, włącznie z mostami i reduktorem, wszelkie filtry włącznie z filtrem paliwa (bardzo ważne!). Koszt ok. 1000zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW
[l/100km]