Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Navara III Pick Up

Egebere, 15 lat temu
Silnik 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Navara III Pick Up 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 400 nm to naprawdę dużo, jak ktoś wie, o co chodzi.
5,0
Całokształt
Marzenie o wolności, przestrzeni i mocy, z amerykańskich filmów zostało zrealizowane. Kiedy jest mi źle, wsiadam i jadę i zapominam, o kłopotach. Manewrowanie na parkingach dla kogoś, kto umie jeździć, jest tak samo trudne, jak dla limuzyny( nie mylić z Focusem). Używam go codziennie, jeżdżę po Warszawie i zęby mnie bolą, jak czytam, że to wół roboczy. Mało który z was mógłby mnie wyprzedzić spod świateł, zimą to ja jadę, a was strach zmusza do 40 km/h, a na autostradzie wąchacie moje spaliny, średnio wiadro/ 100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Potężny moment obrotowy pozwala na dynamiczna jazdę i ruszanie bez dodawania gazu. Prędkość obrotowa poniżej 1500 obr/min nie powoduje czkawki w tym silniku. Łańcuch rozrządu daje poczucie bezpieczeństwa, podobnie napędzany od wału wiatrak wentylatora chłodnicy. Dużo miejsca w ułatwia kontrolę i regulacje naciągu pasków. Zablokowanie dopływu spalin do EGR nie powoduje wyświetlania błędu.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów,to genialne rozwiązanie.Jedynka jest krótka, dzięki czemu łatwo jechać wolno,po wyboistej drodze, ciągnąc przyczepę.Reduktor chroni sprzęgło przed spaleniem i pozwala jechać w gorszym terenie w ślimaczym tempie i pełną mocą. Reduktor przydaje się do podjazdów na krawężniki w mieście.2000 obr= 100km/h, 3000 obr= 140 km/h. Przyspiesza skutecznie przy 140 km/h, to nie auto dla mazgajów.
4,0
Układ jezdny
Mam wrażenie, że oceny piszą tu zakompleksiali marzyciele, posiadacze skuterów, a nie Navary. Faktem jest, że ciężkie koła źle znoszą tarkę na drodze, co zmusza do ostrożności. Teorie, o złum prowadzeniu, przechyłach na zakrętach i wywrotności, to bzdura. Pokonywanie poślizgiem bocznym zakrętów na asfaltowych podjazdach na mosty w Warszawie, jakoś mnie nie wywróciło. Zdumiewa mnie znawstwo w ocenie komfortu na tylnej kanapie wśród przedstawicieli społeczeństwa, które jeszcze 20 lat temu doceniało luksus Fiata 126 p i Syreny Bosto, prawda rowerzyści? Wyprawy wakacyjne na długich dystansach typu 200 km bez postoju, nikogo nie męczą, a bajanie, o trampolinie na tylnej kanapie to pomylenie wrażeń z jazdy własnym skuterem, z wymarzoną Navarą.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest świetna. Nim inni w korku ruszą, Nawarowcy znajdują już dla siebie wolny pas, poza zasięgiem wzroku kurdupli. Mając zabudowaną pakę trzeba nauczyć się patrzenia tylko w lusterka boczne i wierzyć w masywny stalowy zderzak z tyłu. Przetłoczenia nadkoli tylnych proszą o umieszczenia na zderzaku tylnym lamp obrysowych. Cofanie w nocy wymaga zainstalowania dodatkowych reflektorów świateł cofania, bo pojedyncze fabryczne światło, to zabawka i świadczy,źle, o producencie.
5,0
Ergonomia
Intuicyjnie wszystko jest pod ręką. Mam zastrzeżenia do umieszczenia przycisku blokady tylnego mostu przy przyciskach blokady drzwi i ogrzewania foteli, choć nie da się włączyć blokady bez włączenia reduktora. Bardzo dobra regulacja fotela i kierownicy, co przy moich 182 cm pozwala na wygodną pozycję. Fotel powinien być wyższy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczna i wydajna, brak parowania szyb, przy włączonej klimatyzacji. Zima przy - 25 ciepło w środku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco, choć byłoby go więcej, gdyby nadać karoserii bardziej skrzynkowy styl.
4,0
Wyciszenie
Dopiero zamontowanie owiewek i i reflektorów na dachu, popsuło ciszę przy 140 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Delikatna jazda po mieście = 9 l/100 Przepisowa jazda na trasie= 8 l/100 Przedmuchanie rury 160 km/h i więcej= 12 l/100 Jazda z ładunkiem 300 kg + wielka przyczepa campingowa do 100 km/h = 13,5 l/100 km Wiem, że skutery są lepsze ale wolę Navarę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby był tańszy, to kupiłbym dwa za tą cenę :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniam olej osobiście co 8000 km i nic sie nie stało. Wszystko działa zgodnie z instrukcją, nie było żadnych napraw. Wygląda więc, że mam dziwne szczęście, choć drę samochód po wertepach, a na prostej zwykle nikt mnie nie wyprzedza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł, choć raz wyciągał mnie traktor z błota a przede mną Jeepa i Suzuki Samuraj:)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Navara III Pick Up