Inne
: Dzielność w terenie - nigdy mnie nie zawiodło. Zawsze dobrze pracowało (o ile silnik się nie rozleciał).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: największa wada tego samochodu
Układ elektryczny
: wkurzające zaniki podświetlenia pod deską
Inne
: paka z zabudową (problem z zamkiem i amortyzatorkami)
3,0
Całokształt
Jak na tego typu samochód jest OK. Nigdy mnie nie zawiódł w warunkach terenowych. Nigdy nie miałem problemów z mechaniką napędu czy zawieszeniem - jest pancerne. Silnik jednak przekreśla wszystko.
Wrażenia
1,0
Silnik
Najgorszy silnik jaki może być. Pierwsza awaria z przekręceniem panewki na wale przy 180 k. druga po kapitalnym remoncie przy 230 k. Tym razem już nie mam sily naprawiać, bo koszt to ok 8 tys. pln (tym razem panewka przebiła blok).
3,0
Skrzynia biegów
Źle policzona. Przy 120 km/h 3000 obrotów i tylko 5 biegów - przydałby się 6. Sprzęgło to droga sprawa 3000 pln wymiana po awarii.
4,0
Układ jezdny
Jak to w pickupie - jak jest pusty, to buja :) poza tym nie ma przed nim zadań niewykonalnych. W górach na reduktorze przebijałem się przez śnieg do połowy drzwi... auto bardzo dzielne i nie do zatrzymania.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na pickupa jest nieźle - dobrze widać, ma klimatronic, pozwala na poczucie bezpieczeństwa. W porównaniu do innych terenówek jest w środku względnie cicho.
3,0
Ergonomia
To jest samochód użytkowy, więc jest prosto - wszystkie potrzebne rzeczy, ale bez fajerwerków. Dobrze rozmieszczone w kabinie. Jeżeli chodzi o pakę - to jest akurat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa prawidłowo - nie miałem z nią problemów. Klima dojeździła do 230 tysięcy na oryginalnych rolkach Nissana. Nagrzewa się dość wolno jak na taki silnik - w zimie denerwujące.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie mogą narzekać. Z tyłu tylko karły albo owce - miejsca jest mało. W momencie gdy kierowca jest duży, z tyłu raczej nie da się jechać.
3,0
Wyciszenie
Normalne jak na pickupa tej klasy. Bez szału ale nie jest przesadnie głośno. Przy 140 słychać głównie opony i szum powietrza a nie silnik.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogo. Brak cześć do silnika spowodował to, że przy pierwszej awarii musiałem brać oryginalne cześć rozrządu. Magiel można regenerować podobnie jak turbo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zależy czego oczekujemy. Jeżeli komfortowego SUV'a - źle, jeżeli Pickupa - dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie miało drobnych usterek. Sprzęgło przy 210 km musiałem robić. Akumulator - klasyka. Szyby działały, nic sie nie zacinało. Jedynie podświetlenie zegarów i klimatronica do poprawy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik to PORAŻKA. Przerobiony przez Japończyków benzyniak sprawia, że silnik jest podatny na zatarcie panewek na wale. To jest dramat! Silnik do wymiany bo najczęściej rozpada sie blok - naprawa - 8000 pln i miesiąc na warsztacie (dostępność części). Alternatywą jest kupno innego silnika - ale nie ma gwarancji, że przejedzie chociażby 100 km. Nie ma ŻADNYCH objawów. Po prostu nagle zaczyna chodzić jak traktor albo się od razu rozpada.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 136KM 100kW
[l/100km]