Silnik
: W zasadzie kombinacja silnik/skrzynia. Tak fajna, że aż się nie chce jeździć szybko:)
5,0
Całokształt
Ogólnie super - design absolutnie ponadczasowy (niezmieniony od 6 latu co na tym rynku jest ewenementem), dużo porządniej wykonany od konkurentów, długa gwarancja, no i nie tak snobistyczny jak X5 czy inne cayenny. Jedna uwaga - byle kupiony w Europie, bo te wersje ida bezpośrednio z Japonii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Genialny silnik 3.5 V6 z Zetki. Jeździłem zawsze benzynowymi ´dużymi´ silnikami a ten bije wszystkie na głowę kulturą pracy.
4,0
Skrzynia biegów
CVT - nastepny majstersztyk techniczny. Niektórzy narzejkają, że zbyt mało agresywna w automacie. Nieprawda, ale jak komuś nie pasuje, to zawsze pod ręką jest sekwencyjna - a tu można już sportowo na maxa.
A tak w ogóle to naprzyjemniej z przepisową, bo wtedy słyszymy wyłącznie własne myśli.
5,0
Układ jezdny
All Mode sprawdził się już w trzech modelach Nissana to działa i tutaj. Europejska wersja, która posiadam ma również blokadę 4WD z rozdziałem 50/50. Nie jest to nadal SUV ale po śniegu super (warunek - dobre zimówki - ja założyłem SJ6 Dunlopa Grandtreka). Prześwit trochę depresyjny - 18 centów - to tyle ile w Renault Espace np.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - jak w dobrym minivanie. Do tyłu tylko z kamerą - bez niej masakra.
4,0
Ergonomia
W zasdzie powinno być doskonale, ale przesiadłem się z Pathfindera i wysoki jestem, to trudno mi się ułożyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku większy niż się z zewnątrz wydaje. Dla czterch osób królewska jazda.
5,0
Wyciszenie
Super! NA dłuższej trasie V6 mruczy jak kot, więc bez Red Bulla daleko nie dojedziesz:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno na to odpowiedzieć - 2 tony, 234KM, 4x4,... Raporty spalania z całego świata podają różne dane.
U mnie pomiędzy 12 a 18ście i to wyłącznie zależnie od tego JAK jechałem a nie GDZIE. Jak go się nie ciśnie to zmienne fazy rozrządu (do 1800 obrotów) wydatnie zmniejszają zużycie...
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być tańszy - ale i tak mieści sie w granicach 180-190 jak ponegocjować. Volvo, BMW, Volkswagen - wszystkie powyżej 200.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć bo młody jest:) Ale z opinii tysięcy użytkowników (nie USA, bo tamte Murano są z innych części, produkowanych w USA - patrz: total shit) - to w zaszadzie bezawaryjne. O silniky 3.5 V6 krążą legendy - ´bullet-proof´
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Aha - są tacy co narzekaja na hamulce. Ten problem dotyczy tylko ´amerykanów´. Tarcze są robione w USA i maja mniejszą średnicę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
[l/100km]