Ogólnie bardzo pozytywnie. Z testowanych aut tej klasy (jeździliśmy jeszcze Fiestą, Corsą, C3 i 208) najlepiej wykonany, najlepszy stylistycznie i jeździło się najprzyjemniej. Poza tym z przodu zaskakująco dużo miejsca - jak w kompakcie, czyli klasie wyżej. Do tego żwawy silnik przy niskiej masie samochodu - ok. 1000kg. Do tego bardzo ładny wygląd zewnętrzny jak i wewnętrzny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na małą pojemność i turbinę silnik daje radę. W mieście bez problemu, w trasie również. Turbina załącza się już od dołu od około 2000 więc nie trzeba mocno kręcić. Silnik bezproblemowy i sprawdzony, na rynku już od wielu lat m. in. w Clio.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z miłym oporem i bez haczenia.
5,0
Układ jezdny
Wchodząc w zakręty z większą prędkością bardzo dobrze trzyma jak na tę klasę. Zawieszenie wypośrodkowane.
5,0
Karoseria
Super design, dobre spasowanie elementów, ładny lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok. Z tyłu w razie czego mamy pomocniczo kamerę szerokokątną.
5,0
Ergonomia
Ergonomia pod każdym względem w porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów, wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca z przodu, z tyłu troszkę mniej ale daje radę. Do bagażnika spokojnie duże zakupy - zgrzewka dużej wody plus pięć dużych toreb nie stanowi problemu.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 IG-T 90KM 66kW
[l/100km]