Auto kupiłem z salonu, rocznik 2015 o statusie "używany" gdyż to był samochód zastępczy dla klientów. Przebieg 9000, pełna gwarancja i świetna cena. W wersji Acento za 34 000 i to głównie przeważyło. Na razie więc wstępne wnioski, prawdziwa ocena za kilka lat kiedy trochę pojeżdzę. Auto w tej wersji dla mnie jest ładne, nie jest tak typowo babski jak wcześniejsze wersje Micry. We wnętrzu niespodziewanie dużo miejsca, choć z tyłu 3 osoby już będą czuły że to małe auto. Rewelacyjny układ kierowniczy, bardzo lekko chodząca kierownica. Czytałem że biegi w tych autach są źle zrobione, natomiast w moim samochodzie są wręcz rewelacyjne. Żadnego zgrzytania, "1" jak i każdy bieg wchodzą beż najmniejszego wysiłku za każdym razem. Silnik jest bez turbo i dwumasy więc liczę że nie będzie z nim problemów. Natomiast do spokojnej jazdy w mieście się nadaje, przyśpieszenie jako takie jest dopiero na wyższych obrotach ale wtedy już bardzo słychać silnik. Na razie chodzi cicho i dla mnie to mruczenie jest przyjemne. Zdecydowanie największą wpadką jest to co często piszą ludzie o tym aucie - beznadziejne wyciszenie. Powyżej 60 km jest delikatnie uciążliwe, a gdy jest mokra nawierzchnia to już całkiem porażka. Na początku cały czas sprawdzałem czy szyby są pozamykane - słychać wyraźny szum w środku. W tym elemencie Nissan wręcz odwalił żenadę, Matiz co szokujące wydaje mi się o wiele cichszy. Tak więc jeśli planujesz dojazdy do miasta to przejedź się najpierw tym autem abyś potem nie był rozczarowany. A resztę ocenię po latach, liczę na niezawodność i niskie koszty eksploatacji - to był główny czynnik przy wyborze. Dodam jeszcze że ma rewelacyjny promień skrętu.Podsumowując: na miasto auto super, z tyłu sporo miejsca jak na tą klasę auta, jeśli jeździsz nawet w krótkie trasy - poważnie się zastanów. Gdyby nie to fatalne wyciszenie na ten moment byłby to rewelacyjny samochód. Ale nie jest... Oby odpłacił bezawaryjnością, ale to napiszę za jakiś czas.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Że-na-da. Niestety. Nie chodzi o silnik, tylko o szum pochodzący z nadkoli (zwłaszcza podczas deszczu!)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zobaczymy...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zobaczymy..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 80KM 59kW
[l/100km]