Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra IV Hatchback 5d

myk, 10 lat temu
Silnik 1.2 80KM 59kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra IV Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Micra to typowe auto miejskie i to w mieście czuje się najlepiej, a dynamika niedużego silnika jest jak najbardziej wystarczająca. Łatwo autko zaparkować, ma doskonałą zwrotność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność i w dodatku 3 cylindry... ale jak dopracowane - jadąc spokojnie do 3000/obr nawet nie słychać że mamy o 1 mniej cylinder, powyżej 3000/obr silnik dość przyjemnie burczy. Przyspieszenie dobre na warunki miejskie i do 120-130km/h na trasie. Prowadząc micrę mamy wrażenie, że to całkiem żwawe auto.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów o dość precyzyjnym skoku, biegi przełączają się płynnie, bez oporów. Jednak dobre ucho usłyszy dźwięk przełączanych biegów - ot taka specyfika aut japońskich (słychać i w yarisie i w aurisie).
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny, mamy bardzo dobre wyczucie samochodu. Reakcja na ruch kierownicy jest w pełni przewidywalna, co gwarantuje nam zachowanie spokoju i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Można naprawdę szybko wejść w zakręt i z niego wyjść bez utraty przyczepności niczym w aucie klasy średniej.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby i lusterka dają naprawdę dobrą widoczność na wszystkie strony. Siedząc wewnątrz odnosi się wrażenie, że jest się w większym samochodzie - to głównie przez wielkość i ustawienie szyby czołowej.
4,0
Ergonomia
Mały samochód zajmujący mało miejsca a do tego całkiem ustawny bagażnik - nie ma problemu z pomieszczeniem zakupów i np wózka dziecięcego czy też fotelika, a po złożeniu oprać siedzeń można przewieść większy sprzęt agd. Całkiem sporo jak na małe autko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja są wydajne, autko szybko się nagrzewa, a klimatyzacja szybko odparowuje szyby. Po włączeniu największego biegu wentylacji jest ona oczywiście dość wyraźnie słyszalna, ale w praktyce nie ma potrzeby używać najwyższych obrotów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kategorii aut miejskich miejsca jest wystarczająco dużo dla 4 osób dorosłych, choć może się zmieścić i 5 osób. Jednak osoby otyłe mogą mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji za kółkiem,
5,0
Wyciszenie
Jak na autko miejskie wyciszenie jest bardzo dobre - do prędkości 130- 140km/h można swobodnie bez podnoszenie tonu głosu rozmawiać zarówno z pasażerem obok jak i tymi z tyłu. Owszem dynamiczna jazda z obrotami rzędu 5000 - 6000/min powoduje znaczne zwiększenie głośności w kabinie - ale tak jest w większości aut poza luksusowymi z silnikami V6 itp
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są relatywnie niskie, stosowne do auta miejskiego.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do konkurencji cena jest atrakcyjna. Do dyspozycji mamy bardzo dobry system głośniomówiący łączący się z komórkami poprzez bluetooth - żaden z zakupionych systemów bluetooth nie dorównuje jakością rozmowy temu, który jest oryginalnie zamontowany w małym Nissanie. A tych telefonów można sparować aż 10 - bardzo praktyczne podejście inżynierów Nissana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać ale nie ma :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać ale też nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra IV Hatchback 5d