Micra to typowe auto miejskie i to w mieście czuje się najlepiej, a dynamika niedużego silnika jest jak najbardziej wystarczająca. Łatwo autko zaparkować, ma doskonałą zwrotność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność i w dodatku 3 cylindry... ale jak dopracowane - jadąc spokojnie do 3000/obr nawet nie słychać że mamy o 1 mniej cylinder, powyżej 3000/obr silnik dość przyjemnie burczy. Przyspieszenie dobre na warunki miejskie i do 120-130km/h na trasie. Prowadząc micrę mamy wrażenie, że to całkiem żwawe auto.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów o dość precyzyjnym skoku, biegi przełączają się płynnie, bez oporów. Jednak dobre ucho usłyszy dźwięk przełączanych biegów - ot taka specyfika aut japońskich (słychać i w yarisie i w aurisie).
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny, mamy bardzo dobre wyczucie samochodu. Reakcja na ruch kierownicy jest w pełni przewidywalna, co gwarantuje nam zachowanie spokoju i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Można naprawdę szybko wejść w zakręt i z niego wyjść bez utraty przyczepności niczym w aucie klasy średniej.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby i lusterka dają naprawdę dobrą widoczność na wszystkie strony. Siedząc wewnątrz odnosi się wrażenie, że jest się w większym samochodzie - to głównie przez wielkość i ustawienie szyby czołowej.
4,0
Ergonomia
Mały samochód zajmujący mało miejsca a do tego całkiem ustawny bagażnik - nie ma problemu z pomieszczeniem zakupów i np wózka dziecięcego czy też fotelika, a po złożeniu oprać siedzeń można przewieść większy sprzęt agd. Całkiem sporo jak na małe autko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja są wydajne, autko szybko się nagrzewa, a klimatyzacja szybko odparowuje szyby. Po włączeniu największego biegu wentylacji jest ona oczywiście dość wyraźnie słyszalna, ale w praktyce nie ma potrzeby używać najwyższych obrotów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kategorii aut miejskich miejsca jest wystarczająco dużo dla 4 osób dorosłych, choć może się zmieścić i 5 osób. Jednak osoby otyłe mogą mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji za kółkiem,
5,0
Wyciszenie
Jak na autko miejskie wyciszenie jest bardzo dobre - do prędkości 130- 140km/h można swobodnie bez podnoszenie tonu głosu rozmawiać zarówno z pasażerem obok jak i tymi z tyłu. Owszem dynamiczna jazda z obrotami rzędu 5000 - 6000/min powoduje znaczne zwiększenie głośności w kabinie - ale tak jest w większości aut poza luksusowymi z silnikami V6 itp
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są relatywnie niskie, stosowne do auta miejskiego.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do konkurencji cena jest atrakcyjna. Do dyspozycji mamy bardzo dobry system głośniomówiący łączący się z komórkami poprzez bluetooth - żaden z zakupionych systemów bluetooth nie dorównuje jakością rozmowy temu, który jest oryginalnie zamontowany w małym Nissanie. A tych telefonów można sparować aż 10 - bardzo praktyczne podejście inżynierów Nissana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać ale nie ma :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać ale też nie ma
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 80KM 59kW
[l/100km]