Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra IV Hatchback 5d

Piotr, 11 lat temu
Silnik 1.2 80KM 59kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra IV Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : skuteczne hamulce i stabilne zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : logo Nissana się łuszczy - farba odchodzi
3,0
Całokształt
samochód jest przeciętny - ma swoje zalety, ale także wady; Plusy: bardzo dobra widoczność, dobre/pewne zawieszenie i hamulce oraz 6 airbagów i ESP w standardzie Minusy: źle działająca sprzynia biegów i jej współpraca z silnikiem oraz bardzo słabe wygłuszenie samochodu
Wrażenia
3,0
Silnik
naprawdę głośny (3 cylindry i brak wygłuszenia), a po wkręceniu na 3 tys. obrotów bardzo głośny; elastyczność jest wystarczająca jak na miasto i krótkie wypady za miasto, na autostradzie wiadomo, będzie się odczuwać brak mocy
2,0
Skrzynia biegów
skrzynia źle skonfigurowana z silnikiem; zmiana z biegu 1 na 2 bardzo często objawia się szarpaniem samochodu, z biegu 2 na 3 jest trochę lepiej; na wstecznym często gaśnie po puszczeniu sprzęgła (a prawie zawsze jak koła są maksymalnie skręcone i nie dodamy w odpowiednim momencie gazu); trzeba zapomnieć o hamowaniu samochodu silnikiem - w tej sytuacji sprzęgło powoduje szarpanie samochodem
5,0
Układ jezdny
jak na tą klasę i \"kasę\" to nawet doskonale; układ jezdny prawie, mimo ogólnego słabego wygłuszenia samochodu, w ogóle nie słychać na nierównościach; zawieszenie raczej twarde, ale za to dobrze trzyma w zakrętach (także w zimę na śniegu); samochód nie przechyla się, mimo że jest krótki i dość wysoki; jadąc ma się wrażenie całkowitego panowania nad samochodem - jedzie się pewnie nawet przy prędkościach rzędu 120-140 km/godz; plus za dobre opony Bridgestone, które sprzedają w standardzie na kołach 15\'\' (od wersji Accenta)
Komfort
5,0
Widoczność
nie ma czego się przyczepić; wg mnie w tej klasie samochodów jedno z najlepszych - zarówno przód jak i tył super widać; samochód jest lekko podwyższony, co także pomaga; polecam wersję z regulacją fotela kierowcy (tj. przynajmniej Accenta) wtedy nawet niskie osoby parkując widzą maskę samochodu z reflektorami, co dla części kierowców jest bardzo istotne
4,0
Ergonomia
nie mam się do czego przyczepić - wszystko pod ręką; rozłożenie przełączników jak w typowym japończyku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
samochód bardzo szybko się nagrzewa i stosunkowo szybko schładza (klima dość wydajna); niestety jazda z włączoną klimą bardzo odczuwalnie wpływa na silnik - jest wyraźnie słabszy (tak na oko - brakuje jakieś 30 NM momentu), częściej gaśnie przy ruszaniu z 1-ki (odczucia podobne jak w Daewoo Lanos) - co podczas jazdy latem w korku jest trochę uciążliwe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na te wymiary samochodu (3,86 m długości) miejsca na nogi dla 4 osób jest na prawdę dużo zarówno z przodu jak i z tyłu; bagażnik nie jest za duży, ale wszystkiego nie można mieć;
2,0
Wyciszenie
wyciszenie typowe dla budżetowych aut - poczyniono daleko idące oszczędności w tym obszarze; moje dziecko nie jest w stanie w nim zasnąć jadąc ok 100 km/godz; szyby także słabo tłumią dzwięk; brak nadkoli z tyłu (zarówno seryjnie jak i niemożliwe do zakupu na rynku) dodatkowo wzmaga odgłosy podczas jazdy w \"mokre\" dni;
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżdząc tylko w mieście nawet na dłuższych odcinkach trudno zejść poniżej 7,0 litrów; zarówno w książce jak i w salonie zapewniano, że powinien palić 5-6; w zimę jeżdząc tylko na \"ssaniu\" (odcinki po 2-3 km) spokojnie można uzyskać 9 litrów; ja po 3-cylindrowym małym silniku spodziewałem się lepiej; przeglądy nie są tanie jak na małe auto benzynowe, ale to japończyk; nowy samochód wiec napraw jeszcze nie przeprowadzałem
4,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakość vs. cena jest dobry - szczególnie jeśli się uwzględni elementy bezpieczeństwa; niezmienia to faktu, że chciałbym dopłacić nawet 20% więcej aby mieć samochód cichy i aby skrzynia biegów działała prawidłowo
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie dzieje - nowy samochód; kupując japończyka (mimo, ze składany przez Hindusów) oczekuję, że będzie bardzo dobrze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic się nie dzieje - nowy samochód; kupując japończyka (mimo, ze składany przez Hindusów) oczekuję, że będzie bardzo dobrze

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Micra IV Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Micra IV Hatchback 5d