Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra IV Hatchback 5d

pejotpe, 12 lat temu
Silnik 1.2 80KM 59kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra IV Hatchback 5d 1.2 80KM 59kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie i wygoda podczas jazdy.
4,0
Całokształt
Bardzo dobrze wyposażone, oszczędne i zwrotne auto do jazdy miejskiej i tras do 150km (potem obawiam się, że zaczną boleć plecy, bo nie ma regulacji części lędźwiowej). Akceptowalny poziom hałasu nie powinien za bardzo zmęczyć (może poza autostradami).
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzycylindrowy silnik, ale trudno to poznać: do 3k obr/min ciuchutki, potem pojawia się charakterystyczny warkocik (ale nie jest bardzo nieprzyjemny). Przyspieszenie wystarczającego do normalnej jazdy - do 120km/h przyspiesza bezproblemowo (poza tym, to typowy samochód do miasta).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu. Trochę dziwią długie przełożenia, ale może to kwestia ekonomii (na piątce przy 100km/h obrotomierz pokazuje jakieś 2700-2800obr/min).
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo zwrotne (szczególnie na parkingu), całkiem nieźle wybiera nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra: zarówno do przodu, jak i do tyłu. Jedynym problemem jest zakres regulacji elektrycznej lusterek - nie udało mi się tak ustawić prawego lusterka, by nie widzieć boku pojazdu.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Z dodatków: samochód wyposażony jest w łączność BT, która działa bardzo sprawnie, ale konfiguracja i synchronizacja kontaktów jest upierdliwa na jednoliniowym wyświetlaczu. Dodatkowo: mimo zapewnień sprzedawcy radio NIE odtwarza mp3 (jest to wersja wyposażeniowa Acenta z roku 2010 bez portu USB, dostępne jest tylko wejście liniowe). Z innych wad: obsługa komputera pokładowego jest mocno niedzisiejsza (i dosyć niebezpieczna podczas jazdy, ze względu na położenie przycisku zmieniającego funkcje).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna automatyczna klimatyzacja. Ogrzewania jeszcze nie miałem okazji przetestować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe autko jeździ się całkiem wygodnie (przynajmniej do czterech dorosłych osób). Bagażnik też jest wystarczających rozmiarów.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony bardzo przyzwoicie, ale oszczędności dotknęły wyciszenie wnętrza - odgłosy toczenia się opon i uderzeń kamyków w nadkola słychać bardzo wyraźnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa (przy spokojnej, acz jeszcze nie emeryckiej, jeździe): trasa - 4,6l/100km, cykl mieszny: 5,1l/100k/h, tak więc jest bardzo dobrze. Orientacyjne ceny przeglądów co 20kkm (lub co rok): w przedziale 600-800PLN, czyli dosyć sporo, jak na takie małe auto. Ceny części: nieznane...
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę średnio wyposażonych aut klasy najmniejszej (czyli do 40kPLN, włącznie z pakietem OC+AC - wyprzedaż rocznika 2011) kupiłem samochód znacznie lepiej wyposażony - na plus: automatyczna klimatyzacja, ESP, tempomat, radio z BT, bagażnik prawie dwukrotnie większy od symbolicznych rozmiarów np. w Citroenie C1; minusem jest brak odtwarzania mp3). Obecnie wersja Acenta jest znacznie uboższa (np. posiada tylko manualną klimatyzację).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko powiedzieć: jeszcze nic się nie zepsuło - za krótki czas użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko powiedzieć: jeszcze nic się nie zepsuło - za krótki czas użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra IV Hatchback 5d