Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra III Hatchback 5d

flam, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra III Hatchback 5d 1.2 i 16V 80KM 59kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : cena, bagażnik, dynamika silnika
5,0
Całokształt
jednak skłaniam się do 5 gwiazdek
Wrażenia
4,0
Silnik
na biegu jałowym praca silnika niezauważalna, na wyższych biegach robi się głośniej, ale dźwięk japońskiego silnika rekompensuje jakiekolwiek mankamenty. Przy wyprzedzaniu na 5. biegu lepiej redukować na 4. - ale to chyba specyfika małych silników benzynowych. Hamowanie silnikiem nie daje spodziewanych efektów, wydawałoby się, że auto powinno szybciej zwalniać.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka jedynka, dla mnie zbyt krótka, ale chyba już się przyzwyczaiłem. Biegi wchodzą precyzyjnie, jednak słychać delikatne dźwięki, gdy drążek wpada na swoje miejsce.
5,0
Układ jezdny
Dość twardy, sztywny, wydaje się, że dobrze trzyma się drogi. Nie buja na boki.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, nic dodać nic ująć. Doskonale skrojone lusterka boczne z bokiem samochodu. Doskonale widać wszystko co się dzieje wokół auta.
4,0
Ergonomia
Sterowanie z kierownicy robi swoje. Do przycisków radia nie sięgam. Przycisk blokowania drzwi w niewygodnym miejscu. Sterowanie szyb też niewygodne - mam chyba za długą rękę. Kierownica - idealna wielkość, nareszcie odpowiednio mała kierownica! Ogólnie wygodnie, ale parę rzeczy mogłoby zmienić swoje miejsce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealna. Szybko odparowuje, szybko odszrania. Nawet bez klimy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca siedzi wysoko - ja nie lubię. Dla kierowcy i pasażera z przodu jest zadziwiająco dużo miejsca. Z tyłu też dużo miejsca na nogi (jak na takie małe autko), ale pasażer siedzący z tyłu (1,8m) uderza głową w sufit. Przesunięcie tylnego siedzenia do przodu rozwiązuje problem, jednak zaczyna brakować wtedy miejsca na nogi. Kierowca na obcasach idealnie będzie korzystał z pedałów, ale już płaskie obuwie nie zapewnia komfortu - bardzo wysoko osadzone pedały.
3,0
Wyciszenie
Jak to w japońskiej benzynie cicho nie jest. Ale warto słuchać tej muzyki. Niegłośne słuchanie radia zagłusza odgłosy z zewnątrz i spod maski.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest jeszcze niedotarte, ale na mieście pali ładnie (6,0 l.). Na trasie (bardzo łagodna jazda bez wyprzedzania 90 km/h) spalanie spadło poniżej 5 l. (4,8)
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja!! 34 000 zł za nowe auto, z doskonałym wyposażeniem (wersja 25th, 4 poduchy, el. szyby z przodu, radio CD, ipod, bluetooth, el. lusterka niestety nie podgrzewane, klima manualna. Japońscy konkurenci kosztują 6-10 tys. więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra III Hatchback 5d