Silnik
: Bardzo dobre osiągi, dobra elastyczność, bardzo spokojna praca, fajny dźwięk i niskie spalanie.
4,0
Całokształt
Szczerze mówiąc trudno temu samochodzikowi zarzucić coś poważnego. Niezbyt wygodny dla wyższych kierowców fotel, hałaśliwość i niewielki komfort resorowania to głowne wady. Na plus zdecydowanie można saliczyć układ napędowy, przestronność i łatwość jazdy oraz manewrowania.
Ogólnie jazda sprawia dużą przyjemność i auto oceniam w skali 1-5 na 4,5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały silniczek, ale dzięki dobrze zestopniowanej skrzyni niezwykle dynamiczny. Dobra elastyczność, świetne osiągi, bardzo wysoka kultura pracy i dość rasowy dzwięk. Niestety wraz ze wzrostem obciążenia szybko spada dynamika, działanie klimy wyraźnie odczuwalne.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów to przyjemność, dobre przełożenia, duża precyzja, krótkie skoki. Stosunkowo krótki piąty bieg poprawia elastyczność, ale zwiększa hałas i zmniejsza prędkość maksymalną.
4,0
Układ jezdny
Micra K12 stosunkowo dobrze trzyma się drogi, jest bezpieczna i raczej przewidywalna. W ekstremalnych sytuacjach potrafi zarzucić tyłem, co w tej klasie aut jest rzadko spotykane, jednak daje się łatwo kontrować. Ogólnie zawieszenie jest twarde co ujemnie wpływa na komfort. Dobre są hamulce, podatność na fading w normie. Rewelacyjna jest średnica zawracania. Układ kierowniczy po prostu ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Króciutka maska ułatwia parkowanie, wąskie słupki również. Bardzo wydajne są reflektory - niesamowite, że świecą mocniej i precyzyjniej niż wiele aut klasy średniej. Po liftingu w 2005 roku większa wycieraczka tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Brak większych zastrzeżeń. W zasadzie wszystko na swoim miejscu. Sterowanie oknami w drzwiach, nie gdzieś na suficie czy między siedzeniami. Sterowanie radiem mogło by być precyzyjniejsze. Fotel kierowcy jest wygodny dla osób o przecietnym wzroście i niskich. Brakuje regulacji wysokości fotela, jest regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie. Tylna kanapa jest niewygodna. W mojej wersji brakuje regulacji wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W największe upały klima ledwo wyrabia, jednak ogrzewanie jest zaskakująco wydajne. Po 2 minutach jazdy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Małe problemy z wentylacją tylnej części wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie miejsca jest zaskakująco sporo, zwłaszcza z tyłu. Pomaga tu maksymalnie duży rozstaw osi. Micra mimo, że bardzo wysoka niezbyt nadaje się dla wysokich pasażerów (ponad 1,80m). Miejsca na nogi jest dużo, jednak z przodu osoby wysokie nie znajdą wygodnej pozycji za kierownicą, ze względu na dziwny fotel, a z tyłu ze względu na głowę. Brakuje też miejsca na szerokość, gdyż autko jest wąskie. Świetny motyw z przesuwaną kanapą.
3,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być nieco lepiej. Powyżej 100 km/h zaczyna być głośno. Nieprzyjemnie dopiero powyżej 130 km/h
Dodatkowo zawieszenie bywa hałaśliwe i często dochodzą dziwne, nieprzyjemne stuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie osiągi zupełnie przyzwoite jest spalanie. Średnio wychodzi mi 6,5 litra/100km (zimą 7). Niespeclajnie wiele daje zmiana sposobu jazdy (do 15%). Minimalne spalanie w trasie 4,5l/100km, maksymalne w mieście 8l/100km. Bak 45,6 litrów w tym 8 rezerwy. Ceny przeglądów i części w ASO są niestety wysokie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie wersji Visia + AC jest bogate, dużo ciekawych bajerów. Oszczędzano niestety na praktycznych elementach jak np. regulacja wysokości fotela i pasów bezpieczeństwa. Materiały są twarde i jako tako zmontowane.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duperele się zdarzają częściej niż się bym spodziewał po japończyku (z UK). Problemy miałem z korkiem paliwa, schowkiem centralnym, skrzypieniem różnych elementów. Jak widać - drobiazgi. Jednak szybko zużywają się wycieraczki i żarówki. Raz w krótkim odstępie przepaliły się obie i miałem wątpliwą przyjemność jazdy do domu bez świateł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Auto mnie nigdy nie zawiodło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]