Micra w automacie idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji przez kobietę w mieście.
Zalety:
+ prosty japoński IV biegowy automat (w K13 nie było skrzyni CTV!) działa bardzo płynnie i pozwala w kontrolowany sposób ruszać pod wzniesienia oraz wjeżdżać na krawężniki.
+ niewielkie wymiary zewnętrzne i super zwrotność pozwalają szybko znaleźć miejsce do zaparkowania w dużych miastach.
+ bardzo duża liczba schowków i możliwość przesuwania tylnej kanapy (zwiększająca pojemność bagażnika z 260 do rewelacyjnych dla segmentu B 390l) zapewnia wysoką funkcjonalność wnętrza.
+ wystarczająco dynamiczny i oszczędny silnik (średnie spalanie 5,5-6 litrów PB)
Wady:
- słabe hamulce
- słaba jakość wyciszenia wnętrza (szczególnie zawieszenie i wiatr)
- drogi i słabej jakość serwis w ASO
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w ruchu miejskim sprawuje się idealnie, nie brakuje mu mocy a pierwsze 100 km/h (jeszcze na II biegu) osiąga w czasie ok. 13 sek. Na trasie bez problemu utrzymuje prędkość 120-130 km/h, ale o sprawnym wyprzedaniu tira czy szybkiej jedźcie po górskich serpentynach można zapomnieć.
5,0
Skrzynia biegów
IV biegowy automat z typowym nadbiegiem to niezawodna japońska konstrukcja, pracuje płynnie i przewidywalnie.
4,0
Układ jezdny
Miękka charakterystyka i wysoki środek ciężkości utrudnia szybką jazdę w zakrętach. Duża zwrotność i lekko pracujący układ kierowniczy ułatwia jazdę po mieście i parkowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
W samochodzie ma się wrażenie przybywania w akwarium, duże szyby i lusterka i małe zwisy zapewniają doskonałą widoczność. Plus za dobrze rozświetlające jezdnię światła mijania.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo wysokim poziomie: dużo liczba schowków, przesuwna tylna kanapa, obsługa radia i komputera pokładowego w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja działają bardzo poprawnie, jedyny minus za stosunkowo długie nagrzewani się płyny chłodzącego i brak wskaźnika jego temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża przestrzeń dla pasażerów pierwszego rzędu, w tyłu miejsce dla max 2 osób. Pojemność bagażnika rewelacja: do 390 l bez składania tylnej kanapy!
3,0
Wyciszenie
Słaba jakość wyciszenia wnętrza (szczególnie zawieszenie i opory wiatru)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowe drogie części zamienne oraz droga i mało fachowa obsługa w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do oferowanej przestrzeni i jakości bardzo dobry stosunek cenowy. Automatyczna skrzynia biegów podwyższa ceną o ok. 2 tys. PLN.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki elektryczne ze względu na słabe zaizolowanie instalacji elektrycznej, całe szcęście łatwe niedrogiw do usunięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, minus za drogie usługi w ASO.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]