Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra III Hatchback 3d

Sebik, 9 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra III Hatchback 3d 1.2 i 16V 80KM 59kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Micra w automacie idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji przez kobietę w mieście. Zalety: + prosty japoński IV biegowy automat (w K13 nie było skrzyni CTV!) działa bardzo płynnie i pozwala w kontrolowany sposób ruszać pod wzniesienia oraz wjeżdżać na krawężniki. + niewielkie wymiary zewnętrzne i super zwrotność pozwalają szybko znaleźć miejsce do zaparkowania w dużych miastach. + bardzo duża liczba schowków i możliwość przesuwania tylnej kanapy (zwiększająca pojemność bagażnika z 260 do rewelacyjnych dla segmentu B 390l) zapewnia wysoką funkcjonalność wnętrza. + wystarczająco dynamiczny i oszczędny silnik (średnie spalanie 5,5-6 litrów PB) Wady: - słabe hamulce - słaba jakość wyciszenia wnętrza (szczególnie zawieszenie i wiatr) - drogi i słabej jakość serwis w ASO
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w ruchu miejskim sprawuje się idealnie, nie brakuje mu mocy a pierwsze 100 km/h (jeszcze na II biegu) osiąga w czasie ok. 13 sek. Na trasie bez problemu utrzymuje prędkość 120-130 km/h, ale o sprawnym wyprzedaniu tira czy szybkiej jedźcie po górskich serpentynach można zapomnieć.
5,0
Skrzynia biegów
IV biegowy automat z typowym nadbiegiem to niezawodna japońska konstrukcja, pracuje płynnie i przewidywalnie.
4,0
Układ jezdny
Miękka charakterystyka i wysoki środek ciężkości utrudnia szybką jazdę w zakrętach. Duża zwrotność i lekko pracujący układ kierowniczy ułatwia jazdę po mieście i parkowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
W samochodzie ma się wrażenie przybywania w akwarium, duże szyby i lusterka i małe zwisy zapewniają doskonałą widoczność. Plus za dobrze rozświetlające jezdnię światła mijania.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo wysokim poziomie: dużo liczba schowków, przesuwna tylna kanapa, obsługa radia i komputera pokładowego w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja działają bardzo poprawnie, jedyny minus za stosunkowo długie nagrzewani się płyny chłodzącego i brak wskaźnika jego temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża przestrzeń dla pasażerów pierwszego rzędu, w tyłu miejsce dla max 2 osób. Pojemność bagażnika rewelacja: do 390 l bez składania tylnej kanapy!
3,0
Wyciszenie
Słaba jakość wyciszenia wnętrza (szczególnie zawieszenie i opory wiatru)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowe drogie części zamienne oraz droga i mało fachowa obsługa w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do oferowanej przestrzeni i jakości bardzo dobry stosunek cenowy. Automatyczna skrzynia biegów podwyższa ceną o ok. 2 tys. PLN.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki elektryczne ze względu na słabe zaizolowanie instalacji elektrycznej, całe szcęście łatwe niedrogiw do usunięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, minus za drogie usługi w ASO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra III Hatchback 3d