Karoseria
: Jak auto ponad 10-letnie całkiem dobrze trzyma się karoseria a dodam, że auto stoi przed blokiem, ma kilka otarć a rdzy póki co nie widać. Bardzo dobrze zaprojektowane autko do jazdy po mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymiana rozrządu po 120 000
Przeniesienie napędu
: Wymiana sprzęgła po 120 000
Inne
: Wymiana chłodnicy klimatyzacji
4,0
Całokształt
Bardzo zgrabne, ładne i ciekawie rozwiązane autko miejskie. Auto te nie nadaje się na dłuższe trasy ale w mieście sprawdza się rewelacyjnie. Dedykowanie dla kobiet (jeździ nim głównie żona). Kobiety chwalą sobie to autko. Jak na Japończyka (model japoński) zaskoczyło mnie kilka usterek, które nie powinny się wydarzyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie ok. Bez wycieków, pracuje stabilnie i pali w najróżniejszych warunkach. Niestety po 120 000 (zdecydowanie za wcześnie) pojawił się błąd, który zwiastował wymianę rozrządu. Nic by nie było w tym dziwnego gdyby nie fakt, że autko posiada łańcuch a nie pasek. Po wymianie rozrządu dalej śmiga bez problemu.
3,0
Skrzynia biegów
W trakcie wymiany rozrządu okazało się, że zużyło się sprzęgło. Myślałem, że chce mnie naciągnąć mechanik ale jak mi je pokazał faktycznie "nity" były praktycznie całkowicie wytarte. Poza tym przerzucanie biegów nie jest tak płynne jakby się chciało. Czasem przy jedynce czy wstecznym coś się blokuje. Przełożenia bardzo krótkie - dobre do miasta ale na trasy absolutnie nie. Uważam, że jest est to najsłabszy słaby punkt tego samochodu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, jest zwrotny, brak luzów na kierownicy. Ogólnie nie ma zbytnio się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wystarczająca. Siedzenie ulokowane dość wysoko więc widać maskę i całą przestrzeń z przodu - dla mnie akurat jest to przydatne. Z tyłu trochę gorzej ale nie ma tragedii.
5,0
Ergonomia
Mocny punkt tego samochodu. Wszystko na swoim miejscu, nie ani za dużo ani za mało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko posiada automatyczną klimatyzację, którą sobie z żoną chwalimy. Ponadto jest tryb nadmuchu na przednią szybę co doskonale sprawdza się zimą i w deszczową pogodę - szybko usuwa parę. ok. 2 lata temu potrzeba było wymienić chłodnicę, która miała gdzieś nieszczelność (dot. klimatyzacji). Chłodnica w tym modelu jest podwójna tzw. "spiek". Koszt spory ok. 1000 zł - brak zamienników, nie można było jej zregenerować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca przestrzeń dla kierowcy. Pasażerowie z tyłu siedzą mniej komfortowo ale to samochód miejski więc nic więcej oczekiwać się nie powinno.
3,0
Wyciszenie
Do 3 tys. obrotów znośnie potem już głośno się robi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód miejski i silnik 1.2 wg. mnie sporo pali. Jak na samochód 11 letni nie jest źle. Ostatnio trochę trzeba było zainwestować (chłodnica, rozrząd, sprzęgło) ale przez pierwsze 4 lata praktycznie w samochodzie nic się nie działo. Niektóre naprawy wymagają oryginalnych części ale większość można załatwić stosując zamienniki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych samochodów są dość dobrze. Nie traci się zbyt wiele z upływem lat.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki świateł co najmniej raz do roku jakaś padnie. Problemy z mechanizmem otwierania tylnej klapy. Awaria zatrzasku domykania klapki od wlewu paliwa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chłodnica.
Rozrząd i sprzęgło ale można powiedzieć, że to część eksploatacyjna, którą trzeba kiedyś i tak wymienić - szkoda tylko że tak wcześnie (po 120 tys. KM)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]