Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra III Hatchback 3d

Krzysiek , 14 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra III Hatchback 3d 1.2 i 16V 80KM 59kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : REWELACYJNY - szlifierka bardzo ładnie się zbiera :)) zaskoczenie na światłach :)))
5,0
Całokształt
To jest ocena dla wszystkich tych, którzy zastanawiali się nad zakupem tego autka. Powiem wprost - przejedźcie się , a nie pożałujecie !! naprawdę !! - Właściciel - Krzysiek, 27 lat, 9 lat prawko, Udało mi się zakupić te autko po bardzo atrakcyjnej cenie, na początku miałem obawy co do sylwetki i wyglądu - bardziej tutaj ukłon w kierunku kobiet, ale uważam , że jeżeli facet nie ma kompleksów i nie musi się lansować przed dziewczynami pod światłami to uważam to autko za bardzo dobre : (1)- mało pali (praktycznie tyle co Fiat Panda 1.1 benzyna 6 - 6,5/100km a jakość wogóle nieporównywalna na plus dla micry) (2) zwinność - promień skrętu 9-10 m(w zależności od wersji), (3) GENIALNE światła drogowe - naprawdę konstruktorzy się tutaj popisali, dzięki podniesieniu osi świateł i umiejscowieniu na masce oświetlona jest cała droga - zawstydza niejedną dużo droższą limuzynę, (4)skuteczne hamulce (+-40 m ze 100 km niezły wynik) (5)REWELACYJNY SILNIK bardzo elastyczny, NISSAN'owski 1,2 88 KM - praktycznie bezproblemowy w użytkowaniu, łańcuch rozrządu, (6) dobrze zestopniowana skrzynia biegów, krótkie przełożenie ( UWAGA czasami potrafi haczyć z 2 na 3 - potwierdzone również przez innych użytkowników.) (7) bardzo dobrej jakości elementy deski rozdzielczej , miłe w dotyku, jak komuś się nie podoba radzę przejechać się Pandą, poczuć nierówne spasowanie deski, trzaski, i materiał z czego jest wykonany kokpit - jak z lat 80'tych tandeta - rysuje się przy każdym dotyku (8) koła 15 cali -oryginalne 185/70/R15 bardzo fajnie wybierają nierówności, są szersze, nie straszne im krawężniki (9)bardzo dobre firmowe radio (brakuje tylko odczytu MP3) ale ja sobie i z tym poradziłem - transmitter FM i po problemie :) (10) REWELACYJNY system powiększania bagażnika - jeden ruch i z 270 l robi się ponad 390 !!!! - niestety kosztem zmniejszenia miejsca dla tylnych siedzeń- ale coś za coś Micra ma tylko 3,7 m ! (11) SPOJRZENIA PAŃ ...BEZCENNE :))))
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK - kultura pracy na wysokim poziomie - bardzo cicho pracuje, bardzo fajnie wkręca się na wysokie obroty 4-5000 tyś obr./min - ot taka japońska "szlifierka" bardzo elastyczny, nie ma efektu szarpnięcia, wszystko jest płynne z dużym zapasem mocy - UWAGA odradzam silniki 1,5 - Renault - DZIĘKUJEMY :) i 1,2 dość słabe jak na ponad 900 kg masy
4,0
Skrzynia biegów
tutaj tylko dobrze - niestety czasami zahaczy przy przełączaniu z 2 na 3 , na plus krótkie zestopniowanie coś a'la autko sportowe ( w końcu tradycja zobowiązuje Nissan 350z) biegi wchodzą miękko, bez szarpnięć ,
4,0
Układ jezdny
zawieszenie dobrze zestrojone, brak efektu nurkowania, czy myszkowania , czasami odrobinkę nadsterowność tyłu, ale ESP działa :) , w zakręty wchodzi bardzo dobrze , nie przechyla się, zawieszenie pomiędzy twardym a miękkim - duże dziury poczujemy :). Oczywiście trzeba cały czas pamiętać, że nie jest to auto sportowe lecz o innej specyfice prowadzenia -
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu - widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, troszkę zasłaniają przednie i tylne słupki ale są dobre lusterka, szyba tylna dość duża , na plus wycieraczka (troszkę za krótka)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , dość śmieszne pokrętła do klimatyzacji i nawiewu ( projektanci wyciągnęli z kuchenki mikrofalowej) , wszystko takie ...dopracowane - wieszaczek na torebkę dla kobiet ;) , po obu stronach lusterka w osłonkach przeciwsłonecznych ;) , guziczki, przełączniczki przystosowane do małych rąk kobiecych i sprawiają wrażenie..bardzo delikatnych i że się zaraz rozpadną :) ale to tylko pozory...... po dłuższym użyciu bardzo wygodne i trwałe !! (analogia do PAŃ ..heh pozdrawiam :) NAJWIEKSZY MINUS - niestety faceci musimy się do tego przyzwyczaić - wysoko łapie sprzęgło - a to tylko dlatego,żeby kobiety mogły jeździć w szpilkach :))) i niestety ergonomia nijak się ma do różnic płci :)))
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo efektywnie szybko schładza - niestety jeszcze nie poznałem jak ona grzeje :)) (autko kupione w sierpniu :) ) szybko robi się przyjemny chłodek gdy na dworze ponad 35 st. C jest to moim zdaniem jeden z najlepszych wynalazków ludzkości w ostatnich 20 latach , szyby nie zaparowują
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wręcz idealnie z przodu -dla mnie - 180 cm wzrostu 80 kg wagi (normalna budowa ciała) jest bardzo dużo miejsca zarówno na wysokości barku jak i kolan czy odległości od koła kierownicy, nawet dla osób ponad 190 cm siedzi się wygodnie - tutaj absolutnie szacunek dla konstruktorów kawał dobrej roboty Panowie !! , z tyłu...cóż....ja mam autko 3 drzwiowe , niemniej 2 osoby dorosłe z tyłu też siedzą w miarę wygodnie - nie dociskają kolanami do siedzeń, bardzo przyjemne zagłówki i dość przestronnie z tyłu, jednak to są bardziej miejsca rezerwowe nie na dalekie podróże
4,0
Wyciszenie
tutaj jest średnio - niestety w tej kwestii inżynierowie się nie popisali. Przy 110 km/h zaczyna być już dość głośno -ale jeszcze można rozmawiać. Naprawdę głośno robi się przy 140 km/h - szybciej nie jechałem. Słychać opływy powietrza , jednak są przyjemne dla ucha, nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię odgłos pracy silnika - szczególnie wysokie obroty , więc dla mnie jest jak najbardziej ok. Ci którym to może przeszkadzać, będą mniej zadowoloni
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj jak najbardziej dobrze :) - średnio 6,5/100km nieźle, zważywszy że Panda ( dużo mniejsza, krótsza) paliła tyle samo benzynki :) gdy ma się ciężką nogę spalanie może dojść do 8-8,5/100km ale to już przy jeździe trochę sportowej
3,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że Micra spełnia swoje zadanie w 99 % , jasne to nie jest wyścigówka, czy rajdówka , nie jest to limuzyna, ale też przeskakuje o klasę niejedno punto czy fabie przede wszystkim przestronnością, jakością, silnikiem , zawieszeniem, i przede wszystkim duzą ilością miejsca i małym spalaniem. Również co istotne dla mnie :)))) ....PODOBA SIĘ KOBIETOM...często widzę zainteresowanie PAŃ moim autkiem (a może mną) :))) i zazdrość panów w BMW czy AUDI :)))
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
autko z 2007 roku przejechane 64000 tyś - jak na razie oprócz wymiany filtrów, płynów bez naprawy - ale pewnie niedługo będzie do wymiany tłumik końcowy, póki co jest bardzo dobrze - części oryginalne - ceny rozsądne i wcale nie takie wysokie jak niektórzy piszą , np. klocki hamulcowe ok 80 zł , tarcze hamulcowe ok 150 -180 zł , flit powietrza 70 zł jak widzicie nie jest źle !!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nie było i OBY NIE BYŁO :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra III Hatchback 3d