Silnik
: REWELACYJNY - szlifierka bardzo ładnie się zbiera :)) zaskoczenie na światłach :)))
5,0
Całokształt
To jest ocena dla wszystkich tych, którzy zastanawiali się nad zakupem tego autka. Powiem wprost - przejedźcie się , a nie pożałujecie !! naprawdę !! -
Właściciel - Krzysiek, 27 lat, 9 lat prawko,
Udało mi się zakupić te autko po bardzo atrakcyjnej cenie, na początku miałem obawy co do sylwetki i wyglądu - bardziej tutaj ukłon w kierunku kobiet, ale uważam , że jeżeli facet nie ma kompleksów i nie musi się lansować przed dziewczynami pod światłami to uważam to autko za bardzo dobre :
(1)- mało pali (praktycznie tyle co Fiat Panda 1.1 benzyna 6 - 6,5/100km a jakość wogóle nieporównywalna na plus dla micry)
(2) zwinność - promień skrętu 9-10 m(w zależności od wersji),
(3) GENIALNE światła drogowe - naprawdę konstruktorzy się tutaj popisali, dzięki podniesieniu osi świateł i umiejscowieniu na masce oświetlona jest cała droga - zawstydza niejedną dużo droższą limuzynę,
(4)skuteczne hamulce (+-40 m ze 100 km niezły wynik)
(5)REWELACYJNY SILNIK bardzo elastyczny, NISSAN'owski 1,2 88 KM - praktycznie bezproblemowy w użytkowaniu, łańcuch rozrządu,
(6) dobrze zestopniowana skrzynia biegów, krótkie przełożenie ( UWAGA czasami potrafi haczyć z 2 na 3 - potwierdzone również przez innych użytkowników.)
(7) bardzo dobrej jakości elementy deski rozdzielczej , miłe w dotyku, jak komuś się nie podoba radzę przejechać się Pandą, poczuć nierówne spasowanie deski, trzaski, i materiał z czego jest wykonany kokpit - jak z lat 80'tych tandeta - rysuje się przy każdym dotyku
(8) koła 15 cali -oryginalne 185/70/R15 bardzo fajnie wybierają nierówności, są szersze, nie straszne im krawężniki
(9)bardzo dobre firmowe radio (brakuje tylko odczytu MP3) ale ja sobie i z tym poradziłem - transmitter FM i po problemie :)
(10) REWELACYJNY system powiększania bagażnika - jeden ruch i z 270 l robi się ponad 390 !!!! - niestety kosztem zmniejszenia miejsca dla tylnych siedzeń- ale coś za coś Micra ma tylko 3,7 m !
(11) SPOJRZENIA PAŃ ...BEZCENNE :))))
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK - kultura pracy na wysokim poziomie - bardzo cicho pracuje, bardzo fajnie wkręca się na wysokie obroty 4-5000 tyś obr./min - ot taka japońska "szlifierka" bardzo elastyczny, nie ma efektu szarpnięcia, wszystko jest płynne z dużym zapasem mocy - UWAGA odradzam silniki 1,5 - Renault - DZIĘKUJEMY :) i 1,2 dość słabe jak na ponad 900 kg masy
4,0
Skrzynia biegów
tutaj tylko dobrze - niestety czasami zahaczy przy przełączaniu z 2 na 3 , na plus krótkie zestopniowanie coś a'la autko sportowe ( w końcu tradycja zobowiązuje Nissan 350z) biegi wchodzą miękko, bez szarpnięć ,
4,0
Układ jezdny
zawieszenie dobrze zestrojone, brak efektu nurkowania, czy myszkowania , czasami odrobinkę nadsterowność tyłu, ale ESP działa :) , w zakręty wchodzi bardzo dobrze , nie przechyla się, zawieszenie pomiędzy twardym a miękkim - duże dziury poczujemy :). Oczywiście trzeba cały czas pamiętać, że nie jest to auto sportowe lecz o innej specyfice prowadzenia -
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu - widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, troszkę zasłaniają przednie i tylne słupki ale są dobre lusterka, szyba tylna dość duża , na plus wycieraczka (troszkę za krótka)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , dość śmieszne pokrętła do klimatyzacji i nawiewu ( projektanci wyciągnęli z kuchenki mikrofalowej) , wszystko takie ...dopracowane - wieszaczek na torebkę dla kobiet ;) , po obu stronach lusterka w osłonkach przeciwsłonecznych ;) , guziczki, przełączniczki przystosowane do małych rąk kobiecych i sprawiają wrażenie..bardzo delikatnych i że się zaraz rozpadną :) ale to tylko pozory...... po dłuższym użyciu bardzo wygodne i trwałe !! (analogia do PAŃ ..heh pozdrawiam :) NAJWIEKSZY MINUS - niestety faceci musimy się do tego przyzwyczaić - wysoko łapie sprzęgło - a to tylko dlatego,żeby kobiety mogły jeździć w szpilkach :))) i niestety ergonomia nijak się ma do różnic płci :)))
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo efektywnie szybko schładza - niestety jeszcze nie poznałem jak ona grzeje :)) (autko kupione w sierpniu :) ) szybko robi się przyjemny chłodek gdy na dworze ponad 35 st. C jest to moim zdaniem jeden z najlepszych wynalazków ludzkości w ostatnich 20 latach , szyby nie zaparowują
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wręcz idealnie z przodu -dla mnie - 180 cm wzrostu 80 kg wagi (normalna budowa ciała) jest bardzo dużo miejsca zarówno na wysokości barku jak i kolan czy odległości od koła kierownicy, nawet dla osób ponad 190 cm siedzi się wygodnie - tutaj absolutnie szacunek dla konstruktorów kawał dobrej roboty Panowie !! , z tyłu...cóż....ja mam autko 3 drzwiowe , niemniej 2 osoby dorosłe z tyłu też siedzą w miarę wygodnie - nie dociskają kolanami do siedzeń, bardzo przyjemne zagłówki i dość przestronnie z tyłu, jednak to są bardziej miejsca rezerwowe nie na dalekie podróże
4,0
Wyciszenie
tutaj jest średnio - niestety w tej kwestii inżynierowie się nie popisali. Przy 110 km/h zaczyna być już dość głośno -ale jeszcze można rozmawiać. Naprawdę głośno robi się przy 140 km/h - szybciej nie jechałem. Słychać opływy powietrza , jednak są przyjemne dla ucha, nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię odgłos pracy silnika - szczególnie wysokie obroty , więc dla mnie jest jak najbardziej ok. Ci którym to może przeszkadzać, będą mniej zadowoloni
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj jak najbardziej dobrze :) - średnio 6,5/100km nieźle, zważywszy że Panda ( dużo mniejsza, krótsza) paliła tyle samo benzynki :) gdy ma się ciężką nogę spalanie może dojść do 8-8,5/100km ale to już przy jeździe trochę sportowej
3,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że Micra spełnia swoje zadanie w 99 % , jasne to nie jest wyścigówka, czy rajdówka , nie jest to limuzyna, ale też przeskakuje o klasę niejedno punto czy fabie przede wszystkim przestronnością, jakością, silnikiem , zawieszeniem, i przede wszystkim duzą ilością miejsca i małym spalaniem. Również co istotne dla mnie :)))) ....PODOBA SIĘ KOBIETOM...często widzę zainteresowanie PAŃ moim autkiem (a może mną) :))) i zazdrość panów w BMW czy AUDI :)))
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
autko z 2007 roku przejechane 64000 tyś - jak na razie oprócz wymiany filtrów, płynów bez naprawy - ale pewnie niedługo będzie do wymiany tłumik końcowy, póki co jest bardzo dobrze - części oryginalne - ceny rozsądne i wcale nie takie wysokie jak niektórzy piszą , np. klocki hamulcowe ok 80 zł , tarcze hamulcowe ok 150 -180 zł , flit powietrza 70 zł jak widzicie nie jest źle !!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nie było i OBY NIE BYŁO :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]