Mały, ale dynamiczny - niestety, tylko w warunkach miejskich, tj. przy ruszaniu i prędkości do 60-70 km/h. W trasie już gorzej, wyprzedzanie zabiera masę czasu, a przy jeździe na trasie pod górkę prędkość max. to 80km/h. Z górki da się go rozbujać do 135 km/h, ale potrzeba na to sporo czasu i przestrzeni. Jak na litrowy silniczek trudno się jednak spodziewać więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Wygodna, szybka zmiana biegów. Czasami problem z wrzuceniem jedynki.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie w porządku, ale przy większej prędkości na łukach ma się wrażenie, że oderwie się od jezdni.
Komfort
5,0
Widoczność
Super w każdą stronę.
5,0
Ergonomia
Nad wszystkim można zapanować, wszystko w zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę potrwa w zimie zanim szyby przestaną parować. Ogrzewanie przydatne tylko na trasie. W mieście na długości 4-5 km ledwie zdąży się rozgrzać, więc w sumie nie ma sensu... Chyba że stoi się trochę w korkach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i nie mam na co narzekać. Pasażerowie z tyłu trochę się cisną. Generalnie micra to autka idealne dla pary.
3,0
Wyciszenie
W warunkach miejskich do zniesienia, ale przy większych prędkościach na trasie już gorzej. Tutaj czuć, że to małe autko.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7 litrów w trasie a 10 w mieście przy litrowym silniczku to tragedia. Badania techniczne (spaliny) nie wykazują żadnych wad.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puściła śruba lewej wycieraczki, zepsute III światło stopu, lewego oparcia nie można złożyć (wersja 3-drzwiowa). Ale to naprawdę drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przywieziony z Włoch chodził pięknie, po pierwszym tysiącu w Polsce trzeba było wymienić przednie amortyzatory (tłukły niemiłosiernie) i prawy przegub. Po kolejnych 4,5 tys. km nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 54KM 40kW
[l/100km]