super; jest to świetne autko do miasta ale i w trasie dobrze sobie radzi - bardzo zwinne i żwawe jak na tę pojemność, zaskoczyła mnie elastyczność, bez problemu wyprzedza na 4 nawet 5 biegu. W opiniach fachowców podkreślana jest jej ponadprzeciętna trwałość niemal wszystkich podzespołów, Japończycy nie oszczędzali przy projektowaniu auta
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na tę pojemność, nowoczesny w porównaniu do konkurencji z tamtych lat; 16 zaworów, blok i głowica z aluminium, wtrysk wielopunktowy; szybko wkręca się na obroty
5,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń, precyzyjna, lekko pracuje
4,0
Układ jezdny
bardzo przyzwoity dość dobrze tłumi nierówności, nie przechyla się mocno na zakrętach jak np Corsa
Komfort
5,0
Widoczność
super we wszystkie strony
4,0
Ergonomia
bardzo dobra, mało schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie bardzo szybko się nagrzewa- skuteczne ogrzewanie, troche głośna dmuchawa na wyższych biegach, w lecie też wystarczając
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
micra ma jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie, przy 190 cm wzrostu bez większych problemów z nogami, z tyłu wiadomo ciaśniej, dużo miejsca nad głową, minus to że jest troche wąska
3,0
Wyciszenie
trochę głośna, szczególnie przy wyższych prędkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
od 5,5l w trasie do 6,5 w mieście; w zimie około 7
4,0
Stosunek jakość/cena
troche droższa niż konkurencja, ale warto zapłacić więcej za bezstresowe użytkowanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
super, nie jeździłem bardzo długo - na rok użytkowania i przejechanych ponad 20 tys, wymieniony tylko uszczelniacz wału korbowego bo troche podciekał
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 54KM 40kW
[l/100km]