Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra II

Mati86, 13 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 54KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt:ekonomicznosć, wygoda,wszechstronnosć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja, szczególnie progi, klamki w drzwiach za delikatne i pekają
5,0
Całokształt
GENIALNY MAŁY SAMOCHODZIK :)Niwiele pali, wygodny, bardzo praktyczny w wersji 5drzwiowej. Super sie prowadzi.W miescie radzi sobie znakomicie.W trasie też daje rade.Jest w miarę dynamiczna, bardzo zwinna i zwrotna.W wersji ze wspomaganiem- parkowanie czy zawracanie nie wymaga praktycznie zadnego wysiłku. Samochodzik kupilismy za 2700zł, a dał tyle frajdy co bryka za 1000.000 ;) , Można ją pokochać :D Silnik bardzo elastyczny od 60km/h wbijamy 5 bieg bez przeciązania silnika. Dzieki temu jeździ sie jak automatem, bez zbednego i czestego ruszania dźwignią zmiany biegów,szczególnie wygodnie w trasie:teren zabudowany czy ekspresówka to non stop na 5biegu. Jakoś wykończenia w środku lepiej niz przecietna, plastiki nie pękaja i nie trzeszczą tak jak np. Daewoo czy Citroenach, fotele wygodne i z dobrych materiałów,co ciekawe oferuje nam stosunkowo dużo przestrzeni wewnątrz. Nasza Micra jeżdzi od 7lat na LPG spisuje się na nim świetnie, wystarczy systematycznie wymieniać swiece i kable zapłonowe. Spalanie bez znaczenia czy to trasa czy miasto ok. 7 do max.8l gazu na 100km. Części faktycznie nie są najtańsze ale tez nie najdroższe(mozna przeżyć ;) ) Podstawa to niskie spalanie, a to w Micrach jest gwarantowane. Z drobiazgów,które denerwuja to korozja na progach i klamki zewnętrzne, które pękaja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor bardzo elastyczny od 60km/h 5 bieg bez przeciązania silnika. Dzieki temu jeździ sie jak półautomatem, bez zbednego i czestego ruszania dźwignią zmiany biegów. Dynamika nie powala,ale jest to rzeczą względną.Do poruszania sie po mieście 55KM wystarczy. Praca silnika troche nierówna,ale to pewnie wina ustawienia instalacji gazowej. Ogólnie silniczek na benzynie jak i na gazie chodził bez problemu. Nie palił oleju, nie miał żadnych wycieków. Minusem silników w Micrach jest Łańcuch rozrządu-bardzo drogi i niestety nie wytrzymuje zbyt długo.Pod maska jest dosyc ciasno,a szczególnie jesli jest zamontowane LPG, Mimo tych kilku minusów ogóolna ocena silnika to 5, za elastyczność i ekonomiczność ;)
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem dobra i wytrzymała,chociaż czasem biegi cieżko wchodziły, nie wiem czy to wina samej skrzynii, czy tez sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Bardzo mocna strona Micry, pewnie się prowadzi nie rzuca na zkrętach, zwinna, wyjątkowo zwrotna.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb jak na tak małe autko , dobrze usytuowany fotel kierowcy pozwalaja widzieć prawie wzystko. Szyby nie zaparowują nawet w najwieksze ulewy czy zimą.
4,0
Ergonomia
Jakoś wykończenia w środku troche lepiej niz przecietna, plastiki nie pękaja i nie trzeszczą, fotele wygodne i z dobrych materiałów. Bardzo(mimo swoich rozmiarów) praktyczne i pakowne autko szczególnie tak jak w moim przypadku 5 drzwiowe. Wszystko pod reka i na właściwym miejscu, przyciski, pokretła itp. "pierdoły" dobrze umieszczone. Tylnie siedzenia składa sie w mgnieniu oka i otrzymujemy bagażnik jak w limuzynie!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych uwag, super grzeje zimą. Dmuchawa chodzi tylko na najwyższym biegu(nie wiem czy Micry tak juz maja, bo u znajomego tak samo działa) dlatego nie można zbytnio jej forsować, ale mimo to zawsze daje rade ;) szyby nigdy nie sa zaparowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały pojazd to super, mozna usiąść wygodnie i nie szoruje sie głową po suficie. Z przodu miejsca dosyć i z tyłu też ok. Naprawde wbrew pozorom mozna tym samochodzikiem bardzo wygodnie podrózować.
4,0
Wyciszenie
W normie,ale jest wiele aut, które biją Nissana o klasę. Oczywiscie nie trzeba jeźdić w nausznikach ;) ale wiadomo to mały pojazd i odległośc od silnika do wnętrza jest niewielka,a i od asfaltu też.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nasza Micra jeżdzi od 7lat na LPG spisuje się na nim genialnie, wystarczy systematycznie wymieniać swiece i kable zapłonowe. Spalanie bez znaczenia czy to trasa czy miasto ok. 7 do max.8l gazu na 100km. Części faktycznie nie są najtańsze ale tez nie najdroższe(mozna przeżyć ;) ) Podstawa to niskie spalanie, a to w Micrach jest gwarantowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjne tanie auto,a w zamian otrzymujesz bardzo wiele korzyści. Bez wachania kupilibyśmy jeszcze raz ten wozik ;) Polecam wszystkim.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienilismy w naszej Micrze przez 18msc:akumulator, linke sprzęgła, linkę hamulca ręcznego, klamkę, siłowniki w bagżniku,zamknięcie schowka. Takie drobiazgi, z którymi mozna sobie dość szybko poradzić,ale zdarzaja sie często. Słabej jakosci klamki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata użytkowania nie mielismy żadnej powaznej usterki. Miesiecznie ok 1500km.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
7,4
l/100km
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Micra II