Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra II

geist@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 54KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : jest na prawdę dużo miejsca
3,0
Całokształt
doskonałe autko dla kogoś kto szuka małego, ekonomicznego i niezawodnego pojazdu głównie na miasto i krótkie wypady. Raczej nie dla rodziny ale jak się ktoś uprze to czemu nie :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
cichy i równo pracujący silniczek. Mała pojemność jest wystarczająca w mieście. Na trasie gorzej ale nie po to sie kupuje micre żeby jeździć w długie trasy. Dobrze pracuje przy niskich obrotach więc można oszczedzać paliwo. Dobra dynamika wyłącznie na wysokich obrotach. Dzięki małej masie autko nie jest ślamazarne nawet z najsłabszym silnikiem. Prędkości rzędu 120-130 km/h nie są trudne do osiągnięcia ale po co...
5,0
Skrzynia biegów
mimo długiego lewarka wykonuje się bardzo krótkie ruchy ręką. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Potrafi haczyć ale raczej z winy kierującego. wspomniany długi lewarek powoduje że ruchy ręki od kierownicy do dźwigni zmiany biegów są bardzo krótkie co jest bardzo wygodne.
3,0
Układ jezdny
Autko jest miękki, wysoko zawieszone, wychyla się na zakrętach, dość komfortowe. Nastawy typowo miejskie, do spokojnej jazdy. Jeśli szuka się sportowego zacięcia to trzeba zmienić zawieszenie. Oryginalne służy do spokojnego bujania się po mieście i tam sprawdza się znakomicie.
Komfort
5,0
Widoczność
DOSKONAŁA w każdym kierunku! Szyby pionowe, łatwo wyczuć krawędzie auta. Widać maskę co pomaga przy parkowaniu.
3,0
Ergonomia
autko pomyślane jako tanie więc słabo... Brak podświetleń takich przycisków jak światła awaryjne, przeciwmgielne powoduje konieczność włączania światła podczas nocnej jazdy. Fatalne fotele (krótkie siedzisko, nie podpierają pleców, wąskie), brak obrotomierza i inne. Autko pomyślane do krótkich jazd miejskich i stąd te braki zwłaszcza w tej wersji silnikowej (1,0). Reszta przełączników jest wygodna i dobrze ułożona. Bogatsze wersje powinny być przyjemniejsze w użytkowaniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w moim aucie brak klimatyzacji więc w lato bardzo gorąco w warunkach miejskich. Okna są dobrze ułożone więc po otwarciu nie wieje na kierowce a wentyluje wnętrze. Nawiewy dobre. Ogrzewanie nie sprawdzone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadzwyczaj dużo miejsca jak na tak małe autko. 4 dorosłe osoby i pies podróżują wygodnie na trasie do 100 km. Dalej doskwierają fotele. Z przodu bez problemu siedzą osoby po 190cm wzrostu. W warunkach miejskich i na krótsze trasy autko bardzo przestronne. Gdyby nie fotele to można by śmigać przez całą Polskę!
4,0
Wyciszenie
jest wystarczająco cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem jest dobrze. Miasto to około 6,9 litra bez oszczędzania i w korkach warszawskich. Mieszane miasto-trasa to około 6,5 litra. Gdyby się postarać to pewnie na długiej trasie zejdzie do 5,5 ale nie sprawdzałem.
3,0
Stosunek jakość/cena
za auto z 1995 roku w dobrym stanie dałem 5000 zł i sądzę że to dobry interes.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padł przełącznik wentylatora i mam tylko 4 bieg...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii jak na razie i właśnie dlatego wybrałem micre.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31

Nissan Micra II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Micra II