Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra II

rambo7@poczta.onet.pl, 17 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 54KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : duzo fajniejszy wewnątrz niż zewnątrz. skrzynia chodzi rewelacyjnie lekko! nie ma kobiety by jej to sie nie spodobało!! na paliwo sie wydaje sporo ale odwdzięcza się tym że się nie psuje, tanie opony 13" i sie jeździ.
4,0
Całokształt
wszystko Ok kupiłem dla żony i nie jest w stanie tego zepsuć ! Hurraa ! byle jeszcze umiala tak jeździć by mało palił a ta gniecie na 3-ce po mieście i pali 8.8L/100km ogólnie autko bardzo sympatyczne zdecydownie je wole od Polo czy CC. jest to auto JAPAN modele nowsze już podobno nie są tak trwałe bo skażone sa RENÓWKĄ, takie są opinie urzytkowników.
Wrażenia
5,0
Silnik
powiedziałbym że RUSKA konstrukcja tzn nie do zajechania, wypije i przepali wszystko. Standardowe wymiany oleju i na tym koniec. Odpala zawsze i w kazdych warunkach, chodzi cicho jak się normalnie użytkuje, na światłach woogóle nie słychać ze chodzi na wolnych obrotach. elastyczność słaba bo to 16Valve silnik wiec go kręcić trzeba ale wtedy więcej pali, za to długię sa biegi nie trzeba często przełączać. łańcuch rozrządu nie pasek więc jeżdżę nie wymieniam.
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą jak w przysłowiowe "masło". 2-ka nie wchodzi czasem w zime jak tylko ruszę, potem jest OK. wymiana oleju nie musi być dokonywana nigdy! ja wymienilem - aby to zrobić należy odkręcić SPIDOSENSOR nie ma korka wlewu!! jedynie spustu. skrzynia to najlepsza rzecz mechaniczna w tym aucie, prosta prezyzyjna sama przyjemośc.
4,0
Układ jezdny
jazda solo - jest twardo - ja luibię! małe przechyły na zakrętach stabilizatory z tyłu i przodu, zdaża się wymiana łącznika ale to naprawde trza latać po dzurach non stop. jak we 4 osoby też dobrze sie trzyma. Hamulce troche za słabe i nic sie nie da zrobić nawet wymiana klocków na miękkie nie pomaga, ale beż przesady w mieście staje w miejscu. po 100tys wymieniłem tarcze z przodu i klocki, zamienniki oczywiście i nie żaluję są OK! Kierownica ze wspomaganiem zdecydowanie polecam, w wersjach bez -kobiety jednak się męczą. dobra zwrotnośc i manewrowość pod marketami.
Komfort
4,0
Widoczność
w aucie 5 drzwi żadnego problemu - słupki nie przeszkdzają duże prrzeszkalenie, nawet niskie osoby za kierownicą widzą maskę !! kobiety to lubią. lusterka w sam raz. jest dobrze.
4,0
Ergonomia
idealnie na miasto w pionie przydaje się regulacja kierownicy (jak kto ma). wszystko pod ręką ( zamieniłbym jedynie miejscami 2 pokrętła moc nadmuchu z kierunkami wiania. W modelu 1.0L brak obrotomierza a w silniku 16V to konieczniość bo nie wieadomo kiedy obroty sięgają maxa? i kiedy odetnie zapłon przy wyprzedzaniu to ważne, na 3cim biegu da sie 100k/mh
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dmucha dobrze nawet b/db. ale słabo grzeje w zimie w mieście to dopiero po paru km sie zagrzeje ( ja zaklejam wszsytkie wloty w masce. troche za małe kratki nadmuchu w modelach 92-99 moim zdaniem, ale dmucha mocno. jak 4-5 osób w małym aucie to zawsze paruje jak pada! ale da sie przeżyć. za to w lecie w korkach silnik nie daje znaków przegrzania-może na cieplejszy klimat sie te auta nadają?!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nikt nie narzeka naprawde dobrze więcej miejsca niż w POLO i CC. ( mówię o podróży w 4-5 osób ! zdecydowanie wygodniej niż w innych!
4,0
Wyciszenie
mi nie przeszkadza silnik wysokoobrotowy nie jest tak źle w mieście jak się jeździ normalnie to naprawdę cicho. huczy więcej jak się szybę uchyli niż odgłosy silnika!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tragedia ze spalaniem 8,5 spali na mieście to za dużo no ale 1.0L silnik to moze za bardzo duszę może jak bym wooooollllnnniutko sie rozpędzał to może by było mniej. N trasie potrafie zejśc do 6,3 ale to nie jade wiecej niz 110km/h mowa o 5,5 L uważam za nieporozumienie wtedy wyprzedzają takich nawet rowery!!! ja nie jestem w stanie nerwowo takiej jazdy wytrzymać! opowieści że spali poniżej 5,5L/100km to brakuje tu Kategorii : BAJKI i legendy !
3,0
Stosunek jakość/cena
za takie pieniądze rewelacja.ja kupilem auto z ´95 roku za 6 tys zł ...i jestem bardzo zadowolony pognity jest w progach i troche podwozie ale zawieszenie i silnik chodzi super. warto kupić z wyposarzeniem tzn minimum wspomaganie! jako "maluch" rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypi blacha na klapie bagażnika od wewnątrz. jedna z wycieraczek skrzypiała nasmarowałem wałek ramienia wycieraczki -pomogło. koroduje blacha osłaniająca kolektor wydechowy, ale smole to nic z tym nie robie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto naprawdę niezawodne. Usterek jako takich żadnych -sprawy exploatacyjne racze: Można narzekać na korozję ale to zależy o warunków użytkowania. po 100tys wymieniłem 2 łożyska piast z przodu klocki i tarcze przód (tarcze 120zł klocki 60zł wymieniłem sam) oraz tłumik końcowy - po tym zabiegu jest naprawde cicho, auto ma zdecydowanie mniejsze opory toczenia! dodam że wszystkie elementy przed wymianą były oryginalne (prócz klocków)więc 12 lat wytrzymały!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31

Nissan Micra II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Micra II