Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Maxima IV

mariusz_2050, 17 lat temu
Silnik 3.0 QX 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Maxima IV 3.0 QX 193KM 142kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i jeszcze raz silnik. To na prawdę arcydzieło!
5,0
Całokształt
Jest to jedno z tych aut z których nie chce się wysiadać. Idealnie sprawuje się jako auto rodzinne a jednocześnie potrafi wprowadzić w zakłopotanie włascicieli aut sportowych. Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Klasyczna, spokojna linia i rewelacyjny silnik. Jeżeli autko nie miało "przygód" jest praktycznie nie zniszczalne. Wierny i oddany. Całkowite made in Japan. Dla mnie bomba. Polecam wszystkim ten nietuzinkowy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik(3.0V6) to japoński zegarek w trochę innym opakowaniu. Prawdziwy majstersztyk(w USA uważany za jeden z najlepszych na świecie). Niespotykana kultura pracy(na co dzień mam do czynienia z różnymi samochodami), świetna elastyczność, i prawie 200PS sprawiają, że stosunkowo lekka maxima (1300kg.) potrafi wcisnąć w fotel a piękne brzmienie V6 sprawia, że nie chce się z niej wysiadać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to typowe made in japan. Przydałyby się może trochę krótsze przełożenia. Wtedy byłoby doskonale.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny to kompromis pomiędzy komfortem a sportem.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Wsiadasz i wszystko masz pod ręką. Obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włączasz przycisk AUTO(klimatronic) i po chwili masz to czego oczekujesz bez względu na porę roku. Działa szybko, sprawnie i dyskretnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest tyle, że właściwie to można w niej zamieszkać :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Trochę za szybko docierają szumy opon (to raczej problem naszych dróg) i opływającego wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto słynie z tego, że to najbardziej ekonomiczne 3.0V6 na świecie. Idealny kompromis pomiędzy mocą, momentem obrotowym a zużyciem paliwa. Setki czujników dbają o twoją kieszeń. Przy spokojnej jeździe na trasie potrafi spalić 8 litrów. W cyklu mieszanym (tak się poruszam) 10.5-11 litrów. Najlepsze jest to, że przy zdecydowanym obchodzeniu się z pedałem gazu zużycie prawie nie wzrasta. Ten silnik po prostu to uwielbia. Mam założony sekwencyjny wtrysk gazu i wychodzi litr wiecej niż benzyny tak więc koszty paliwa są śmieszne. Części w ASO oczywiście drogie ale jest wiele zamienników a w związku z tym, że auto jest praktycznie bezawaryjne kończy się na codziennej eksploatacji. Zawieszenie po prawie 200tkm. sztywne i bez luzów. Wymieniony tylko prawy wahacz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nic lepszego nie znajdziesz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówka nie chce się przepalić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki. A co to takiego?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 QX 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Maxima IV