Silnik
: Silnik i jeszcze raz silnik. To na prawdę arcydzieło!
5,0
Całokształt
Jest to jedno z tych aut z których nie chce się wysiadać. Idealnie sprawuje się jako auto rodzinne a jednocześnie potrafi wprowadzić w zakłopotanie włascicieli aut sportowych. Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Klasyczna, spokojna linia i rewelacyjny silnik. Jeżeli autko nie miało "przygód" jest praktycznie nie zniszczalne. Wierny i oddany. Całkowite made in Japan. Dla mnie bomba. Polecam wszystkim ten nietuzinkowy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik(3.0V6) to japoński zegarek w trochę innym opakowaniu. Prawdziwy majstersztyk(w USA uważany za jeden z najlepszych na świecie). Niespotykana kultura pracy(na co dzień mam do czynienia z różnymi samochodami), świetna elastyczność, i prawie 200PS sprawiają, że stosunkowo lekka maxima (1300kg.) potrafi wcisnąć w fotel a piękne brzmienie V6 sprawia, że nie chce się z niej wysiadać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to typowe made in japan. Przydałyby się może trochę krótsze przełożenia. Wtedy byłoby doskonale.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny to kompromis pomiędzy komfortem a sportem.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Wsiadasz i wszystko masz pod ręką. Obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włączasz przycisk AUTO(klimatronic) i po chwili masz to czego oczekujesz bez względu na porę roku. Działa szybko, sprawnie i dyskretnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest tyle, że właściwie to można w niej zamieszkać :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Trochę za szybko docierają szumy opon (to raczej problem naszych dróg) i opływającego wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto słynie z tego, że to najbardziej ekonomiczne 3.0V6 na świecie. Idealny kompromis pomiędzy mocą, momentem obrotowym a zużyciem paliwa. Setki czujników dbają o twoją kieszeń. Przy spokojnej jeździe na trasie potrafi spalić 8 litrów. W cyklu mieszanym (tak się poruszam) 10.5-11 litrów. Najlepsze jest to, że przy zdecydowanym obchodzeniu się z pedałem gazu zużycie prawie nie wzrasta. Ten silnik po prostu to uwielbia. Mam założony sekwencyjny wtrysk gazu i wychodzi litr wiecej niż benzyny tak więc koszty paliwa są śmieszne. Części w ASO oczywiście drogie ale jest wiele zamienników a w związku z tym, że auto jest praktycznie bezawaryjne kończy się na codziennej eksploatacji. Zawieszenie po prawie 200tkm. sztywne i bez luzów. Wymieniony tylko prawy wahacz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nic lepszego nie znajdziesz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówka nie chce się przepalić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki. A co to takiego?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 QX 193KM 142kW
[l/100km]