6-cylindrowy diesel z 2-tonowego Patrola pchający 1,3-tony - to chyba mówi samo za siebie
5,0
Skrzynia biegów
żadnych uwag - po prostu super
4,0
Układ jezdny
ciężki, sztywny tylny most niezbyt przyjemnie wybiera dziury w naszych asfaltach
Komfort
5,0
Widoczność
super we wszystkich kierunkach - po prostu kanciak
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu - no, może poza włącznikiem awaryjnych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem odczuwalny brak klimy, zimą OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest się gdzie wyciągnąć
4,0
Wyciszenie
niestety klekot daje o sobie znać ponad 3000 obr., a rynienki i inne kanty ponad 120 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli szalejesz po mieście to te 2,8 literka spali nawet i 14, ale na trasie przy czterech osobach i 120 na zegarku - 6,5 - wolniej się nie da :) . Niestety części - albo ich nie ma, albo ta cena...
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go okazyjnie 10 lat temu za 12 tys. zł - miał 110 tys. przebiegu. Gdybym teraz znalazł 3.0 V6 benzynkę w dobrej cenie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 280 tys. padła pompa wodna - na szczęście prawie pod domem. Alternator powiedział dość 200 km od domu, ale w ciągu dnia i to przecież stary diesel - jedynym problemem było domknięcie szyb już po wyłączeniu silnika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 D 90KM 66kW
[l/100km]