Juka mam od roku, całokształt oceniam dobrze.
Na plus oceniam: 1) zawieszenie (idealne, nie za twarde, nie za miękkie); 2) jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza; 3) bardzo dobre fotele mimo że nie mają regulacji odcinka lędźwiowego nie bolą mnie plecy; 4) dobrze święcące ledy, po zmierzchu i w nocy są rewelacyjne (szkoda, że kierunki i cofanie nie jest w ledach); 4) tradycyjne zegary (nie lubię cyfrowych); 5) dość dobrze działający automat, jest szybki i nie szarpie choć ma pewne opóźnienie przy starcie ale jest ono akceptowane; 6) ilość miejsca z przodu, na tylnych siedzeniach oraz bagażnik; 7) bogate wyposażenie; 8) ergonomia; 9) tryby jazdy; 10) kamera 360 stopni; 11) nietuzinkowy wygląd.
Na minus oceniam: 1) słabą widoczność do tyłu; 2) przeciętne wyciszenie (nie jest głośno ale są auta lepiej wyciszone); 3) brudzące się progi drzwi (brak listwy uszczelniającej); 4) brak polskiego menu w komputerze pokładowym (dziwne bo w multimediach polski jest); 5) brak funkcji automatycznego ryglowania zamków po ruszeniu; 6) lekko skrzypi wyświetlacz multimediów; 7) przeciętna jakość obrazu z kamery cofania; 8) nierówna praca silnika zaraz po uruchomieniu do momentu rozgrzania; 8) bardzo mała liczba oryginalnych akcesoriów, część z nich niedostępna.
Przed zakupem dużo czytałem i obawiałem się, że silnik będzie za słaby do Juka. Odbywałem dwie jazdy próbne aby mieć całkowitą pewność i to właśnie silnik jest największym zaskoczeniem. Dla mnie jest on w zupełności wystarczający. W mieście nie ma najmniejszych problemów. Na trasie do 140 km/h jeździ dobrze. Może powinien mieć trochę lepszą elastyczność przy większych prędkościach. Gdyby był ten czwarty cylinder pewnie byłoby trochę lepiej :) ale nie ma więc nie ma co gdybać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największe zaskoczenie w tym aucie. Do setki nieco poniżej 11 sekund. To nie rakieta ale fajnie jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dwusprzęgłowa działa bardzo dobrze. Czasem można wyczuć delikatne szarpnięcie przy redukcji.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny idealny do Juka, auto nie przechyla się ale nie jest zbyt twarde. Mniejszy komfort jest na felgach 19 cali ale pięknie wyglądają :)
5,0
Karoseria
Wygląd to jeden z największych atutów Juka. Oryginalne nadwozie może sie podobać.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki ok, do tyłu słabo.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra ergonomia. Wszystko jest w miejscu gdzie się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie działa za mocno, ustawiam na jedną lub dwie kreski i jest wystarczające. Jest klima automatyczna, nie ma klimy dwustrefowej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowy i pasażera jest bardzo dużo. W drugim rzędzie siedzeń też jest dobrze i w miarę swobodnie mogą jechać dwie dorosłe osoby.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie ogólnie jest ok, w Juku nie jest głośno choć są auta lepiej wyciszone. Przy wyższych prędkościach słychać pęd powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd droższy ok. 1200 zł; drugi tańszy ok. 800 zł i tak na zmianę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem nie mam się do czego przyczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez awarii. Przeprowadzana była akcja serwisowa w czasie której wymieniono mocowania zamków tylnej kanapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie bez awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 DIG-T 117KM 86kW
[l/100km]