Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Juke II Crossover

Krzysiek, 2 lata temu
Silnik 1.0 DIG-T 117KM 86kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 999 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Juke II Crossover 1.0 DIG-T 117KM 86kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Użytkuję Nissana Juke niecały rok i jestem zadowolony. Jak każdy samochód ma swoje plusy i munusy
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew pozorom i niektórym "opiniom" silnik w Juku radzi sobie bardzo dobrze. Jest to auto przede wszystkim do miasta ale ja je użytkuję również w trasie i jest dobrze. Nieco ponad 10 sek do 100 km/h dla mnie jest zupełnie wystarczające. Sam silnik jest dobrze wyciszony, nie przenosi też wibracji do wnętrza. Do momentu rozgrzania zdarza się nierówna praca. Dodatkowo do dyspozycji są 3 tryby jazdy - zazwyczaj wykorzystuję standardowy i jest ok ale dopiero tryb sport pokazuje na co stać ten silnik
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowa przekładnia spisuje się bardzo dobrze. Biegi zmienia sprawnie, czasem zdarza się jednak lekkie szarpnięcie szczególnie przy hamowaniu i redukcji.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie zawieszenie jest w sam raz, nie za sztywne i nie za miękkie. Dodatkowo mam felgi 19 cali. Układ jest w dość precyzyjny. Szybko pokonywane zakręty nie stanowią dla Juka problemu, auto nie wychyla się na boki. Mam wrażenie jakby układ jezdny był stworzony dla dużo szybszego auta.
5,0
Karoseria
Jest jednak rzecz, która denerwuje mnie w Juku. Nissan określa to jako cechę ale dla mnie jest to wada a mianowicie brudzące się progi drzwi. Jak się to zgłosi to montują chlapacze ale mało to pomaga. Wystarczyłoby tylko jakby Nissan dołożył uszczelkę przy progu i po problemie. Idąc tym tropem sam zakupiłem uszczelkę krawędziową i problem w 95% ustał. Dziwne trochę zachowanie Nissana.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest ok ale do tyłu jest kiepsko. Winę za to ponoszą szerokie słupki C. Na plus trzeba zaliczyć czujniki, kamerę cofania oraz inne radary, które ułatwiają wyjazd, wykrywają inne pojazdy i osoby i w odpowiedni sposób o tym informują.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko jest na swoim miejscu, nie ma przycisków umieszczonych w dziwnych miejscach. Bardzo dobra pozycja za kierownicą, jeden z niewielu samochodów w których czułem się tak dobrze, bardzo wygodne fotele. Może to nie w dziale ergonomia ale dla mnie trochę dziwnym jest brak języka polskiego w menu pomiędzy zegarami. Może zdziwienie jest o tyle większe, że na wyświetlaczu multimediów polski jest. Pomimo tego wybór opcji z menu nie jest trudny i nawet jeżeli ktoś nie zna dobrze angielskiego nie powinien mieć problemu z obsługą ale robi to średnie wrażenie. W bagażniku brakuje też jakiś dodatkowych zaczepów; niby dwa są ale tak dziwnie umiejscowione.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Według mnie wentylacja i ogrzewanie działa bardzo dobrze a może nawet za dobrze. Zazwyczaj dla mnie wystarczający jest najniższy nawiew lub na dwie "kreski". Bardzo szybko odparowują szyby; dodatkowo przednia szybka jest podgrzewana więc tu para schodzi ekspresem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wystarczająco miejsca nawet dla bardzo wysokich osób, można też regulować na wysokość zarówno siedzenie kierowcy jak i pasażera. Z tyłu jak na auto segmentu B miejsca jest zdecydowanie wystarczająco. Przy 181 cm wzrostu mieszczę się tam bez problemu i w miarę komfortowo można podróżować. Może jedynie brakuje dodatkowego nawiewu powietrza i drugiego gniazda usb (jedno musi wystarczyć)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ogólnie jest ok choć przy większych prędkościach słychać szum opływającego powietrza. Silnik i kabina jest dość dobrze wyciszona, nie dochodzą tu jakieś szczególne odgłosy, jedynie ten szum powietrza może komuś przeszkadzać. Ja przesiadłem się z auta dużo głośniejszego więc jestem zadowolony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy serwisowe co rok lub co 15-20 tys. km (nie pamiętam), tu chyba nie ma różnić między innymi autami Nissana.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo ceny rosną ale i tak Nissan oferuje bardzo dobrze wyposażone auta w rozsądnej cenie. Przy podobnej konfiguracji konkurencja była drożna lub nawet o wiele droższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie miałem problemów z drobiazgami. Fakt była kampania naprawcza zaczepów tylnej kanapy ale ASO zrobiło wszystko sprawnie i od ręki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły i mam nadzieję, że nie wystąpią :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 DIG-T 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Juke II Crossover 1.0 DIG-T 117KM 86kW
Średni koszt przejechania 100 km
14,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Juke II Crossover