Silnik
: Spodziewałem się "muła drogowego". Na szczęście moje obawy zostały rozwiane wraz z przejechaniem pierwszych kilometrów.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho do 3-ch tysięcy obrotów; powyżej pozostawia przyjemny dla ucha pomruk. Wersja silnika w moim modelu zapewnia przyzwoite przyspieszenie i całkiem niskie spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenie biegów pozwala na ich szybką zmianę. Szósty bieg idealny w dalsze trasy. Pierwszy bieg czasami potrafi zdenerwować - używam go jak zwykłego zamiast "tylko do ruszania".
4,0
Układ jezdny
Autem jeździ się naprawdę przyjemnie. Przełączniki: sport, normal i eco są bezsensownie zamontowane. Używam trybu sport. Różni się on tylko czułością pedału gazu. Spalanie na eco nie różni się od jazdy z tą samą prędkością na trybie sport. Promień skrętu nie powala.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność kierowcy w zakresie 180 stopni (patrząc w kierunku maski) nie budzi zastrzeżeń. Uwypuklone lampy przednie dodają charakteru. Po spojrzeniu w tył widzimy dosyć małą szybę tylną i dużą przestrzeń pomiędzy nią a tylną szybą pasażera. Na szczęście dzięki dużym lusterkom widoczność tyłu jest w miarę dobra. Lusterko wewnętrzne rozmiarowo dopasowane do szyby.
Pasażerowie siedzący z tyłu mogą narzekać na kształt szyby, która ogranicza widoczność.
4,0
Ergonomia
Wykonanie deski rozdzielczej nie jest powalające, jednak idzie do niego przywyknąć. Kierownica obszyta skórą jest wygodna i zapewnia szybkie manewrowanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem okazję jeździć juke'iem w każdych warunkach i muszę pochwalić system wentylacji i ogrzewania.
W zimie szyby odparowują całkiem szybko (w 5 minut można porządnie "odkuć" auto z lodu) natomiast latem klimatyzacja szybko schładza wnętrze samochodu nawet po jego dłuższym postoju na słońcu. Automatyczna klimatyzacja wymagała ode mnie zawsze korekty.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile osoby przesiadujące z przodu mają przyzwoitą przestrzeń o tyle pasażerowie z tylnej kanapy mogą ponarzekać ilością miejsca. Używam auta bardziej jako wersję dwuosobową, dzięki czemu po złożeniu tylnej kanapy zyskuję dodatkowe litry pojemności bagażnika. Kierowca o wzroście 175cm znajdzie miejsce dla siebie. osłona konsoli lekko nachodzi na przestrzeń dla prawej nogi, ale można ją potraktować jako oparcie dla kolana podczas jazdy.
5,0
Wyciszenie
Pierwsze kilkaset kilometrów nie mogłem przywyknąć do tego, jaki nissan jest cichy. Jedyne, co słychać nieco ponad normą po wyjściu na zewnątrz auta to klimatyzacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie pali dużo, lecz zbiornik paliwa wystarcza na przejechanie ok. 500km, następnie włącza się rezerwa, która według wyświetleń na ekranie starcza na 80km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena trochę zbyt wysoka biorąc pod uwagę wykonanie wnętrza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 8 miesiącach użytkowania auta nie napotkałem się z żadną drobną usterką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem żadnych ani poważnych ani drobnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika DIG-T 115KM 85kW
[l/100km]