Silnik
: Żeby tylko nie zapeszyć, właśnie się dowiedziałem, że nie oferują już Juka z tym silnikiem(?)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: samorysujący się lakier
3,0
Całokształt
Kupując to auto kierowaliśmy się wyłącznie estetyką i jego przeznaczeniem - drugie, do miasta, benzynowe, dla 1-2 osób, i w tym zakresie spełnia ono swoje zdanie. Kompletnie nie nadaje się na tzw. auto rodzinne. Cztery, nawet niezbyt duże osoby mieszczą się z trudem i przejechanie 200 km będzie dla nich dużym wyzwaniem. Tak naprawdę ze względu na opadającą linię dachu, na tylnym siedzeniu wygodnie mogą podróżować wylącznie małe dzieci lub nieduży pies.
Za to po mieście jeździ się naprawdę przyjemnie (byłoby jeszcze lepiej z automatem), auto z tym silnikiem jest wystarczająco dynamiczne, zwinne, a także łatwe do zaparkowania, szczegónie z kamerą cofania.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zasadzie bez zarzutu, cichy, w miarę oszczędny, dynamiczny
4,0
Skrzynia biegów
wystarczająco precyzyjna, krótki skok lewarka; od początku 6 bieg trzeba wrzucać z większą dokładnością, bo coś delikatnie chaczy. Skrzynia dobrze zastopniowana. Dodatkowo "księgowy" podpowiada kiedy zmienić przelożenia.
4,0
Układ jezdny
Dość precyzyjny, niestety każdą najmniejszą dziurę czujemy na kierownicy, na szczęście koła siedemnastki dają radę.
4,0
Karoseria
Spasowanie na akceptowalnym poziomie, za to lakier rysuje się od samego patrzenia.
Komfort
2,0
Widoczność
Cofanie bez kamery, a co najmniej czujników parkowania to naprawdę duże wyzwanie, przez tylną szybę widać jedynie zachodzące słońce. Na plus bardzo duże, zewnętrzne lusterka!
4,0
Ergonomia
Poważny minus to brak podłokietnika. Poza tym nie jest źle, bo wszystko na swoim miejscu. Ekran nawigacji umieszczony dość wysoko, mały jak wszystko w tym aucie, ale jest. Wielofunkcyjny wyświetlacz do klimatyzacji oraz obsługi trybów jazdy i komputera, też do opanowania, aczkolwiek wymaga chwili czasu aby się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zasadzie bez zarzutu, dość szybko się nagrzewa w zimie, za to nieco dłużej schładza w lecie, pomimo niewielkiej przecież kubatury
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu ocena powinna być hybrydowa - dla dwóch osób ***, dla czterech * , pięć osób się w nim nie mieści.
Wygodny dla kierowcy do 180 cm wzrostu i dla pasażera do 200 cm (o ile nikt nie siedzi z tyłu!), na szerokość też za wiele miejsca nie ma. Bagażnik też raczej "dla dwóch osób", aczkolwiek fakt że jest dwupoziomowy dodaje praktyczności.
Jedno czego nie można z pewnością o tym aucie powiedzieć to że jest komfortowe.
Na plus łatwość wsiadania i wysiadania, ze względu na nieco wyższe niż w kompaktach zawieszenie.
3,0
Wyciszenie
Na akceptowalnym poziomie. Niestety ze względu na kiepskie materiały i ich spasowanie dość dużo denerwujących "świerszczy",
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd okresowy średnio ok. 1200zł, zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie, więc całościowo do przeżycia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby był lepiej wykonany pewnie dałbym 4*
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- działający "w kratkę" czujnik otwarcia drzwi,
- samoodkręcające się śrubki,
- niestabilny i trzeszczący panel środkowy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezbyt wydajny alternator + użytkowanie w warunkach miejskich + system start-stop = fabryczny akumulator padł po dwóch latach. Po trzech latach niezauważono w trakcie serwisu wycieku oleju (do dziś nie wiem skąd) na szczęście zauważył to diagnosta i auto trafiło na trzydniowy postój, więc chyba była to "poważna usterka"(?)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DIG-T (Euro 6) 115KM 85kW
[l/100km]