Jestem z tego autka naprawdę zadowolony. Nie zamierzam go sprzedać, tym bardziej, że jego cena rynkowa jest bardzo niska i nijak ma się do jego wartości użytkowej. Nie mazmienił bym go na malucha ani zadnego fiata czy daewoo.
Wrażenia
4,0
Silnik
To stary silnik Diesla, ktory zrobil juz niemal 300.000 km. Nie potrzebowal i nie potrzebuje remontu. Mimo 15 lat ekspolatacji - nadal chodzi cich. Co prawda przyspieszenie słabe i wcina troche oleju, ale czego oczekiwac po staruszku.
5,0
Skrzynia biegów
Pięciobiegowa. Bardzo dobrze pomyślane przełożenia. Dzięki temu można jeździć dyanmicznie (jeśli ktos tak lubi) lub ekonomicznie.
5,0
Układ jezdny
Fanastyczny! Mam 15 letnie amortyzatory przednie - ich sprawnosc w testach to 80-90%. Takie wyniki osiaga np. Daewoo lans tylko w ciagu pierwszych dwoch lat. A tu pietnascie :-) Układ kierowniczy jest tak skonstruowany, ze nie ma w mim żadnych luzów - wszystko się samo do siebie dociska wraz z wyrabianiem się elementów.
Komfort
5,0
Widoczność
Musze przyznać że to jeden z większych plusów tego samochodu. W żadnym, a jeździełem już kilkoma różnymi autami nie miałem tak dobrej widoczności. Duże, pochylone pod odpowiednim kątem szyby (bardzo szybko odparowywują i sie nagrzewają) - jednym słowem: brak słów :-)
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele. Wogóle musze przyznać, że japończycy postarali się zrobić przemny i wygodny samochów. Tutaj ciekawostka: kierownica nie jest na wprost siedzenia kierowcy, ale jest nieco przesunięta ku środkowi. Pewnie w dziale kontroli jakości mieli jakiegoś pana Suszimę, który miał krótszą lewą rękę. Wreszcie idealny samochód - wołał - nigdy żadnym nie jeździło mi się tak komfortowo :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch gorącego powietrza na maxa potrafi w ciągu 5 minut podnieść w zimie temperaturę w środku do ponad 30 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest sprytnie rozplanowany. Jest w nim masa miejsca. To 5 drzwiowy hackback, przewoziłem nim juz fotele, stoliki i nawet mały tapczan - wszystko w środku :-)
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości powyżej 100/h zaczyna się hałas. Zwłaszcza wiatr. Ponizej - miodzio. Lubię jak słyszę silnik wyprzedzanego malucha :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo 15 lat i prawie 300.000 km na blacie, silnik spala ok. 5 l ropy/100 km. W zimie i po miescie dochdzi do 5,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moze dlatego, ze o niego dbam, leje olej, maluje rdzę, etc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No coz, jest już stary i się sypie. Niektóre dupsy wciąż się dobrze trzymają, inne już szlag trafił. Zwłaszcza centralny, mechaniczny (za pomocą cięgieł) zamek po porazka w niskich temeraturach - musiałem go zlikwidować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nissan jest naprawdę niezawodny. Jezdze nim 5 lat i miałem tylko 2 poważne awarie. Raz zerwał mi się łańcuch rozrządu a raz pompa wody zaczeła przeciekać.