Szkoda ,że dla podwyższenia kutury pracy silnika i dopasowania się do przyzwyczajeń amerykańskich kierowców, zmieniono w nowym modelu Altimy sportowy charakter poprzedniej wersji auta ,na typowo "mułowaty", znamienny dla aut produkowanych w USA .
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika wyższa niz w poprzednim modelu , ale koszem dynamiki jazdy przy prędkości do 90 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Nowy model w porównaniu ze starym modelem Altimy (mam też Altimę z 93r.) został pozbawiony sportowego charakteru . Przełożenia w skrzyni biegów są typowe dla "topornych" amerykańskich aut. W starym modelu biegi się zmieniały przy wyższych obrotach silnika a akcelerator wystarczyło "musnąć" nogą żeby zrobić redukcję biegu. W nowym niestety trzeba dusić pedał gazu "do deski " żeby uzyskać ten sam efekt . Powyższe przekłada sie na zużycie paliwa .
5,0
Układ jezdny
Nowy model ma lepsze wspomaganie i bardziej ergonomiczne koło kierownicy ( mniejsza średnica , skóra , większa grubość )
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
W nowym modelu Altimy fotel kierowcy jest głębszy niż w starym ale wyżej osadzony i gorzej wyprofilowany ( trzymanie na boki )
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w nowym modelu jest zdecydowanie gorsza niż w starym .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W nowym modelu jest trochę więcej miejsca z tyłu .
4,0
Wyciszenie
Nowy model po przekroczeniu prędkości 160 km/h jest bardziej cichy od starego .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy model moim zdaniem z powodu innego rodzaju przełożeń w aut. skrzyni biegów w miescie zużywa o ok. 2l/100km więcej paliwa od poprzedniej wersji Altimy .
4,0
Stosunek jakość/cena
Od maja 2004r. już będzie sie opłacało sprowadzać te samochody z USA
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam ndzieję że ta nowa Altima przejedzie tak jak stara ponad 200 tys kilometrów bez usterek .