Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Altima I

styk1@poczta.onet.pl, 21 lat temu
Silnik 2.4 150KM 110kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 90 tys. km
Nissan Altima I 2.4 150KM 110kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeœli jeszcze raz stał bym przed wyborem zakupu nowego samochodu i wiedział to co wiem teraz, z pewnoœciš kupił bym Altimę po raz drugi. Pomimo potencjalnego kłopotu z częœciami zamiennymi auto jest godne polecenia. Duże, wygodne, bezpieczne, stosunkowo niedrogie w codziennej eksploatacji i przedewszystkim niezawodne. Mam nadzieję jeŸdzić nim jeszcze długie lata ps. jakby ktoœ miał pytania natury eksploatacyjno-naprawczej, lub sam chciał się podzielić własnymi doœwiadczeniami zwišzanymi z Altimš 2.4 to zapraszam do korespondencji pod podanym adresem emaliowym
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto mam od nowoœci i przez ten okres nie miałem żadnych problemów z silnikiem. 150 km z 2.4 ltr to nie wygórowany wynik, ale wystarczajšcy do bezpiecznego wyprzedzania lub jazdy w górach. Szczególnie , że moment obrotowy jest doœć wysoki. Olej zmieniam raz do roku - jesieniš, zeby na mrozy był swieży i nie za gesty - Castrol syntetyk. Za wyjštkiem termoststu i kabli ze œwiecami nic nie było wymieniane. Z tego co napisano w ksišżce naprawczej wynika, że do rozrzšdu nie ma się co dotykać (dwurzędowy łańcuch rozrzšdu, a właœciwie dwa osobne łańcuchy dwurzędowe) nie wymaga wymiany. Zgodnie z deklaracjš producenta ma wytrzymać w aucie dożywotnio. Co do np. zaworów- nie przewiduje się regulacji, aż do momentu gdy zaczynajš wyrażnie stukać. Ja na razie nic nie regulowałem od nowoœci i cišgle jest OK. Silnik "lubi" niskie obroty i jest elastyczny. 3000 rpm to ok 130km/h na pišty biegu, więc nie trzeba go zbytnio "kręcić" by przemieszczać się z przyzwoitš pędkoœciš. Co do maksymalnej to rozpędziłem go ze trzy razy do 200km/k - czyli tyle ile ma na liczniku - choć myœlę, że pojechałby jeszcze trochę szybciej...
4,0
Skrzynia biegów
Od pewnego czasu (jakieœ dwa lata) przy zimnym silniku (i skrzyni) nie najlepiej wchodzi pierwszy bieg. Ale tylko jak jest zimna. Prawdopodobnie to kwestia synchronizatora, albo oleju w skrzyni. Poza tym bez zastrzeżeń. Przełożenia sš dobrze dobrane, a elastyczny silnik pozwala za zmianę biegów już przy 2000rpm (oczywiœcie przy spokojnej jeżdzie)
4,0
Układ jezdny
Dobrze dobrany kompromis pomiędzy komfortem i kontrolš prowadzenia. Auto ma miezależne zawieszenie wszystkich kół.Zawieszenie tylne (wielodršżkowe) reaguje na pochylenia nadwozia (na zakrętach) lekkim skrętem kół, co zgodnie z założeniami producenta ma poprawiać sterownoœć. Czy tak się dzieje - nie wiem. Na samym poczštku miałem wrażenie , że tył lekko ucieka w kierunku w kturym się skręca, ale po siedmiu latach jazdy się przyzwyczaiłem.... Co do jakoœci zawieszenia - nie można mieć dużych zastrzeżeń. W zeszły roku po ok.130tys. km wymieniłem końcówki mocowania przedniego stabilizatora, a teraz (150tys. km) przymierzam się do wymiany przednich amortyzatorów. Nie sš jeszcze bardzo wybite ale zaczęły już trochę postukiwać Nowe właœnie płynš z USA. Cena nie jest najgorsza - oryginalne Kajaby znalazłem po 73$ za sztukę (TAM). U nas raczej nie do kupienia... Poza tym wszystko fabryczne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznoœć do przodu i do tyłu na "pištkę" . Doœć długo nie mogłem natomiast przyzwyczaić się do bocznych lusterek. Szczególnie lewego. Powinno być trochę wyprofilowane (szczególnie w częœci zewnętrznej) Poza tym wszystko gra.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie. Przełšczniki sš rozmieszczone czytelnie i logicznie. Sterowanie oknami i zamkiem w drzwiach dobrze pasuje do dłoni. Pozostałe wyłšczniki również na "swoim" miejscu. Jeœli by szukać "dziury w całym" to można powiedzć, że przy korzystaniu z podstawki na kawę lub puszkę coli, nie mamy dostępu do popielniczki. Jak ktoœ pali to ma problem........
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i AC działa doskonale. W klimatyzacji nigdy nie dodawałem gazu i cišgle chłodzi jak należy. Zimš nagrzewa się szybko. Przy włšczeniu nawiewu na przedniš szybę automatycznie włšcza się kompresor od klimatyzacji, a co za tym idzie osusza powietrze , co z kolei wplywa na to, że szybciej usuwa potencjalne zaparowanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Fotel kierowcy pomimo braku regulacji w pionie dobrze dopasowany i wygodny. Kilkuset kilometrowa wyprawa nie stanowi problemu.
4,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wyciszony w "normalnym" zakresie użytkowania. Natomiast doœć głoœno daje się odczuwać powietrze opływajšce nadwozie. Jest to jednak zauważalne powyżej 130km. Przy jeżdzie zgodnej z przepisami auto jest ciche
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoje gabaryty, pojemnoœć silnika i osišgi auto spala niewiele. Jeœli nie palimy opon na każdych œwiatłach, to po mieœcie nie powinien spalić nie więcej jak 11ltr, a na trasie ok.8ltr (sprawdzałem np. na trasie W-wa - Jastrzębia Góra - cztery osoby, pełny bagarznik, ok 120km/h z włšczonš klimš - dokładnie 7,8ltr...!) Zimš musimy dodać z litr lub półtora. Od roku jeżdżę na gazie. 10-13ltr/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
2.4 ltr, 150 Km, skrzynia 5ka, centr.zamek, el.szyby i lusterka, dwie poduszki, ABS, klima, tempomat, ogrzewana tylna szyba, koła 15´, lakier metalik itp za 15´900$ to chyba niezła cena. Szkoda tylko, że za "wielkš wodš" a nie u nas w salonach Nissana........
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów mogę podać wymianę termostatu dwa lata temu. I to by było na tyle!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby wszystki samochody psuły się tyle co ten, to sklepy z częœciami....... (nie było by sklepów z częœciami!) Od nowoœci wymieniłem końcówki przedniego stabilizatora. Za 100Zł. Tej zimy miałem też problem z rozrusznikiem - skończyły się szczotki i dopóki nie zrobiłem z tym porzšdku samochód stał przez kilka dni unieruchomiony. Nowe kosztowały 40 Zł. Poniewarz sam to wszystko rozebrałem i wyremontowałem to moje koszty można zamknšć w podanej kwocie.Nie liczę częœci eksploatacyjnych jak filtry oleju i powietrza, czy klocki hamulcowe. Choć i tu przebiegi nie sš małe- na pierwszych fabrycznych klockach przejechałem ponad 30 tys mil, czyli blisko 50 tys.km. Póżniej po ok 15 tys.mil. Tarcze hamulcowe cišgle fabryczne , choć osišgnęły już minimalnš gruboœć i trzeba będzie je wymienić. Kupiłem nowe w polsce za 230 Zł (2szt). Czekajš w garażu. Generalnie to auto się nie psuje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Altima I

Liczba wpisów: 4

Nissan Altima I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Altima I