Mimo paru irytujących wad (ergonomia!), auto się sprawdza znakomicie - jako DRUGI samochód w rodzinie. Jako pierwszy - już gorzej. Za ciasno, poza tym za tę cenę są lepsze do jazdy na trasę. Ocane 5 - z powyższym zastrzeżeniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonały do miasta (superelastyczny "dół" obrotów), na trasie głośny i przymulony powyżej 4000 obrotów. Ale ogólnie się sprawdza.
4,0
Skrzynia biegów
Może być, ale do Hondy daleeeko....
5,0
Układ jezdny
Ocena 5 z uwagi na właściwości jezdne. Zaskakująco dobrze się prowadzi. Komfort jednak kiepski (bardzo twardy).
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Źle. Sterowanie radiem i klimatyzacją poniżej krytyki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się błyskawicznie. Klimatyzacja "automatyczna" to jakiś żart. Automatyka polega na bezmyślnym nadmuchu zimnego lub gorącego powietrza, do upadłego. W porównaniu z automatyczną klimatyzacją Hondy Accord - dno!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno. Wyraźnie gorzej niż w Civiku 00 i 03.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa wysokie (>9 l, dojazdy spod miasta do centrum), ale jak się chce mieć 1.8 w kompakcie, to nie ma się co dziwić. Ceny przeglądów znośne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Opel, VW czy Skoda z tym wyposażeniem byłyby droższe. Na jakość wykonania Almery nie mogę narzekać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Pomijam zapchany przewód spryskiwacza (w miesiąc od zakupu) - podszedł jakiś paproch z fabryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest OK. Auto eksploatowane na dziurawych ulicach i w korkach. Przebieg niby mały, ale eksploatacja wymagająca.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]