Auto bardzo dobre - napewno posiadajace kilka wad -natury konstrukcyjnej tzn. zawieszenie nie aż tak sztywne (to nie auto do szaleństw i rajdów) , do Amery proponowałbym silnik 1.6 podobny co w Meganie (116 kM). Ponieważ silnik 1.8l jest -owszem dynamiczny, elastyczny ale w mieście dużo pali. Poza miastem bije na głowę konkurencję. Auto dość wygodne i jeszcze (moim zdaniem) nowoczesne i atrakcyjne wizualnie. Dobre wyposażenie seryjne!!!!!!. Jego atut to bezdyskusyjna bezawaryjność. Zaoszczędza się w ten sposób pieniążki za ewentualne naprawy a wydaje na paliwko w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
W tej klasie aut- dobrze 4. Trochę głośny na wysok.obrotach., poza tym 1.8l dynamiczny i elastyczny choć nie porywa osiągami.Od 0-100km/godz.( przetestowałem na paliwie 98 oktan) 10sek. golf IV, Megane z silnikiem 1.6i przegrywają (jeżdziłem)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, nie zacina się , wchodzi płynnie, nie miałem problemów . Ponadto w wersji 1.8 ładna gałka obszyta skórą ze srebrną wstawką.
3,0
Układ jezdny
Tu już nieco gorzej jak u konkurencji (cały czas porównuje Megane i Golfa IV) . Twardy , podskakuje na wybojach -a na przejazdach kolejowych- porażka! Za to na równej trasie np. poza miastem, autostrada itp-super na zakrętach pewny i stabilny.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu przeszkadzają mi słupki, z tyłu polecam zainwestować ok. 800 zł i w salonie zamontować orginalne czujniki cofania (jeżeli nie było seryjnie). Generalnie przeciętnie ale bez tragedi!!!
5,0
Ergonomia
Jak na auto, które , objektywnie oceniając nie jest już świeże na rynku (jeszcze produkowane ) konkurencja zdążyła wypuścić już kolejną generacje swoich produktów, Jest świetnie!!!. Wszystko jeszcze nowecześnie , dynamiczna sylwetka, w środku również.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W modelu 1.8l montowano klimatyzacje automatyczna z wyższego modelu tzn. Primery.
Zimą autko szybko i skutecznie nagrzewa kabinę natomiast latem klima rewelacja, można przejść w automat lub manualną jak kto woli. Ktoś pisał , że głośna dla mnie bzdura, jak włączysz na automat na początku musi przecież dmuchawa nagrzać lub schłodzić-prawda ? Potem norma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jest bardzo dobrze i kierowca i pasażer , natomiast w tyłu za mało miejsca dla "tescia i teściowej". Dla dwóch dorosłych- normnalnych! i dla dzieciaków jest ok. Problem jest gdy trzeba zapakować 3 lub dwójkę rozrośniętych.
3,0
Wyciszenie
Głośny na wysokich obrotach . szczególnie powyżej 130km/G . ponizej natomiast jest dobrze nawet bardzo dobrze, ale Megana jest cichsza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Almera z silniczkiem 1.8l za dużo pali w miescie 9,5- jeżdząc normalnie bez oszczędzania. Jeżeli uważamy to zejde na 8,6. Poza miastem jest już zdecydowanie lepiej !! nawet jeśli jeżdze ponad 100 km/G ok. 6l
Ceny przeglądów średnio jak u innych tzn. ok 600zł. Napraw nie miałem żadnych więc nie wiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę Almera 1.8 l 114 KM jest bardzo dobrą propozycją dla osób poszukujących dobrego solidnego auta w klasie kompact, za rozsądną cenę. W dodatku dostanie się auto z dobrym nawet b, dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory (30 000) bezawaryjny, super ! nic się nie psuje , nic nie stuka, wszystko spasowane super, nic sie nie odrywa, przesuwa itp.
Japońska technika -produkowana u angolów!.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rewelacja! bezawaryjny! -jak na razie (30 000)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]