Gdyby nie ten olej polecił bym każdemu, a terez mam obawy i uprzedzenia do Nissanów, że to Angielskie niedoróbki z Japończykami nie mają nic wspólnego a szkoda. Sylwetka trochę stara ale jeszcze na czasie, chyba dzięki światłom po liftingu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik głośny na wysokich obrotach przekraczających 4000 tys/min. , chociaż dość elastyczny. Lubi wysokie obroty wtedy czuć jego moc. Zauważyłem , że ma apetyt na olej silnikowy. Poprzednio zalany był Shell Heliks 10W40 i dolewałem 200-300 ml. na 1000 - 1500 km. W tej chwili przy II przeglądzie zmieniłem na Shell Heliks 10W60 i zobaczę co będzie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi ładnie wchodzą na swoje miejsce, ale przy nierozgrzanym silniku zdarzały się problemy ze wrzuceniem I biegu. Ponadto długie przełożenie z IV na V. Czasami jest problem przy szybkiej zmianie z IV na V - nie wchodzi tam gdzie powinien. Ogólnie w porównaniu z innymi autami tej klasy całkiem nieźle.
4,0
Układ jezdny
Rewelacyjny. Do 130 km/h doskonale, 130 - 160 km/h dobrze, 160- 180 km/h przeciętnie na oponach 185/65/15.Trochę przechyla na ostrych zakrętach. Poza tym autko dość sztywne. Zawiesznie twarde wręcz jak na wozie drabinisatym.Byle jaka dziura i mocno czuć. Niski komfort jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu całkiem nieźle, przeszkadza tylko lewy słupek. To jedyny mankament.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Troczę za małe przyciski do obsługi radia i CD Podczas jazdy można się pogubić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośna praca wentylatora od 3 stopnia w górę. Zagłusza radio po prostu nie da się wytrzymać. Zaparowuje często tylnia szyba. Chyba gdzieś jest wir powietrza. Ogrzewanie na 5 -szybko dmucha ciepłym powierzem. Opel Astra II jest o całą epokę do tyłu, ponieważ jeżdzę służbowym.Trochę zaparowują tylne lampy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu cakiem wygodnie dla kierowcy i pasażera.Z tyłu tragicznie szczególnie dla długonogich.
2,0
Wyciszenie
Przktycznie nie ma wyciszenia. Anglicy zapomieli o tym najwdoczniej. Silnik jest głośny , a brak wyciszenia powoduje, że czuję się jakbym przebywał w maszynowni statku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie jest ekonomiczny i ma duże zapotrzebowanie na benzynę. Jakby nie patrzeć to 1.8 , a więc tak już musi być. Przeglądy dość drogie i praktycznie nic nie robią. Części można kupić w necie za przystępną cenę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Relacja jest przyzwoita. Autko całkiem dobrze wyposażone za stosunkowo nieduże pieniądze. W porównaniu z innymi Japoncami dość dobrze, chociaż technologia trochę stara.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z lampką na podsufitce, drgający wkład lewego lusterka, pęknięta osłona przegubu wewnętrznego, ułamany plastik zawiasik w podłokietniku, stukająca szyba - lekko uchylona w drzwiach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bierze olej od samego początku ok. 200 - 300 ml. ma 1000-1500 km. Według ASO wszystko w normie. Norma do 500 ml. na 1000 km. Jeszcze auto jest na gwarancji -trochę powalczymy. W ASO cienizna nie mają pojęcia o wielu sprawach-sami młodzi ludzie. Poza tym jestem zadowolony.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]