Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Sedan

pack, 21 lat temu
Silnik 1.5 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 54 tys. km
Nissan Almera II Sedan 1.5 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Gdybym dzisiaj miał wybierać auto tej klasy w tej grupie cenowej wybrałbym Almerę sedan z tym samym (no, teraz nieco mocniejszym) silnikiem i takim samym wyposażeniem. Francuzy są ładne ale zawodne, niemieckie auta drogie i nieciekawe, a Corollę można pomylić z fabią. Poza tym każde ma swoje wady i zalety. To co w Almerze jest trochę niekonsekwentne to sportowy charakter w połączeniu z nieco za słabymi silnikami, ale jak widać ze względów ekonomicznych mi takie połączenie odpowiada (najlepiej w sedanie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Niewątpliwie 1.5 to za mały silnik do tego samochodu, ale za to bardziej ekonomiczny (szczególnie w miejście) od 1.8 i dlatego go wybrałem.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, lekko przełącza, nie haczy (oprócz wstecznego - dlatego 4 a nie 5).
4,0
Układ jezdny
Dwa oblicza: na nierównościach trzepie i jest mało sympatycznie, ale powyżej 100 km/h Almera jest nie do pobicia. Rozumiem, że nikt nie robi specjalnego zawieszenia na polskie dziury (poza autami o zmiennej charakterystyce zawieszenia, ale to nie ta klasa).
Komfort
4,0
Widoczność
Almera ma sportową charakterystykę kokpitu, siedzi się nisko i widzi się gorzej niż w bocianim gnieździe minivana. Ten typ tak ma.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Wszystko pod ręką, pozycja za kierownicą bardzo dobra, siedzenia sprężyste. Jeździłem i 1300 km dziennie i nie czułem specjalnego zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze i szybko grzeje, a klimatyzacja działa stosunkowo wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Im bardziej komfortowo z przodu, tym gorzej z tyłu. Czterech dryblasów wygodnie nie pojedzie, ale osoby o średnim wzroście nie będą narzekały.
4,0
Wyciszenie
Silnik przy wyższych obrotach mógłby być lepiej wyciszony (zaoszczędzili na macie wygłuszającej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalnie na trasie: 5.5 l, maksymalnie w zimie: 8.5. Inne auta mają gorzej ale są i lepsi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Najczęściej powtarzające się zdanie: zawsze mogło by być taniej. Ale porównując z innymi jest na 4+. I jeszcze jedno: starałem się rzetelnie podejść do tej oceny i trudno by mi było lepiej ocenić inne auto tej klasy. Jak napisałem: każde ma swoje plusy i minusy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic i nigdy. Nie liczę wymian planowych realizowanych przez Nissana (dźwignia hamulca czy parujące lampy), bo mi nie dokuczyły. A z tą rdzą: gdyby nie ta lista, nigdy bym nie zauważył tej malutkiej plamki. Zastanawiam się, czy zgłaszać się z tym do serwisu. A żarówki H7 to nie wada Almery tylko ich urok - w każdym aucie się palą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Almera II Sedan