Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Sedan

pack, 21 lat temu
Silnik 1.5 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 54 tys. km
Nissan Almera II Sedan 1.5 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Gdybym dzisiaj miał wybierać auto tej klasy w tej grupie cenowej wybrałbym Almerę sedan z tym samym (no, teraz nieco mocniejszym) silnikiem i takim samym wyposażeniem. Francuzy są ładne ale zawodne, niemieckie auta drogie i nieciekawe, a Corollę można pomylić z fabią. Poza tym każde ma swoje wady i zalety. To co w Almerze jest trochę niekonsekwentne to sportowy charakter w połączeniu z nieco za słabymi silnikami, ale jak widać ze względów ekonomicznych mi takie połączenie odpowiada (najlepiej w sedanie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Niewątpliwie 1.5 to za mały silnik do tego samochodu, ale za to bardziej ekonomiczny (szczególnie w miejście) od 1.8 i dlatego go wybrałem.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, lekko przełącza, nie haczy (oprócz wstecznego - dlatego 4 a nie 5).
4,0
Układ jezdny
Dwa oblicza: na nierównościach trzepie i jest mało sympatycznie, ale powyżej 100 km/h Almera jest nie do pobicia. Rozumiem, że nikt nie robi specjalnego zawieszenia na polskie dziury (poza autami o zmiennej charakterystyce zawieszenia, ale to nie ta klasa).
Komfort
4,0
Widoczność
Almera ma sportową charakterystykę kokpitu, siedzi się nisko i widzi się gorzej niż w bocianim gnieździe minivana. Ten typ tak ma.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Wszystko pod ręką, pozycja za kierownicą bardzo dobra, siedzenia sprężyste. Jeździłem i 1300 km dziennie i nie czułem specjalnego zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze i szybko grzeje, a klimatyzacja działa stosunkowo wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Im bardziej komfortowo z przodu, tym gorzej z tyłu. Czterech dryblasów wygodnie nie pojedzie, ale osoby o średnim wzroście nie będą narzekały.
4,0
Wyciszenie
Silnik przy wyższych obrotach mógłby być lepiej wyciszony (zaoszczędzili na macie wygłuszającej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalnie na trasie: 5.5 l, maksymalnie w zimie: 8.5. Inne auta mają gorzej ale są i lepsi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Najczęściej powtarzające się zdanie: zawsze mogło by być taniej. Ale porównując z innymi jest na 4+. I jeszcze jedno: starałem się rzetelnie podejść do tej oceny i trudno by mi było lepiej ocenić inne auto tej klasy. Jak napisałem: każde ma swoje plusy i minusy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic i nigdy. Nie liczę wymian planowych realizowanych przez Nissana (dźwignia hamulca czy parujące lampy), bo mi nie dokuczyły. A z tą rdzą: gdyby nie ta lista, nigdy bym nie zauważył tej malutkiej plamki. Zastanawiam się, czy zgłaszać się z tym do serwisu. A żarówki H7 to nie wada Almery tylko ich urok - w każdym aucie się palą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera II Sedan 1.5 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera II Sedan