Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Hatchback

ALko, 14 lat temu
Silnik 2.2 Di 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Almera II Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pomimo kilku rzeczy, które proszą się o naprawę, auto nigdy nie zastrajkowało tak, bym w trasie musiał prosić kogoś o pomoc. Zawsze dojeżdża na miejsce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pęknięcie obu przednich sprężyn przy 22 mrozie (podczas postoju na parkingu)
Silnik : Poważnie hałasuje łąńcuch rozrządu. Prosi się o wymianę, ale koszty przerażają.
4,0
Całokształt
Ogólnie dobrze. Chociaż pojawiają się problemy, części są drogie, to jednak zawsze Amelka dowozi mnie do celu. Jest ładna, dość wygodna, wystarczająco szybka i dynamiczna, choć czasem zbyt mało elastyczna. Można polecić to autko - ja kupiłbym je drugi raz, ale lepiej bym się jej przyjrzał i stargowałbym bardziej cenę.
Wrażenia
4,0
Silnik
O silniku powiem najpierw coś dobrego - pomimo dużego przebiegu chodzi w nim wszystko (prawie) jak w zegarku, równo, kulturalnie, bez zużycia grama oleju, przegrzewania lub problemami z nagrzaniem, odpala na największych mrozach nawet po długich przerwach w użytkowaniu. Denerwuje słaba elastyczność i gigantyczna turbodziura. Zużycie paliwa całkiem niezłe - chociaż daleko mu do tego z nowoczesnych silników na common railu, choćby fiatowskich. Teraz negatyw - to nie prawda, że łańchuch rozrządu jest bezobsługowy. W tym modelu wymagana jest wymiana co 250 tys. km. Koszty nawet zamienników są przerażające i prawie żaden warsztat nie chce się za to zabierać, bo koła łańcuchowe przykręcone są tak dziwnymi kluczami, że mają je tylko w ASO Nissana.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie wszystko gra, czasem problem z trafieniem w trzeci bieg, ale raczej nie wynika to z problemów z samą skrzynią. Przy okazji - skrzynia nie do zajechania - przez te problemy kilka razy narzeczona przy sporej prędkości zredukowała do jedynki zamiast trójki i nic się nie stało.
3,0
Układ jezdny
Tu sprawa ma się również dwojako. Samochód prowadzi się świetnie i to jest na plus. Z drugiej strony zawieszenie chociaż mechanicy nie widzą w nim nic zużytego pracuje głośno i stuka. Poza tym pękły mi dwie sprężyny - na parkingu podczas mrozu. Zmuszony byłem kupić nowe, i tu przestrzegam przed zamiennikami, zakupiłem holenderski badziew, 40 uro za sztukę. Tragedia na której nie dało się jeździć. Zmieniłem na Kayabę - teraz jest ok, ale sprężyny kosztowały 220 zł za sztukę. Przy okazji musiałem wymienić łożysko amortyzatora bo jakiś pajac połamał stare przy montażu. Cena też zwalająca z nóg i absolutny brak zamiennika.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest ok, tylko przednia szyba z jakiegoś miękkiego szkła, strasznie łatwo porysować przy zimowej walce ze szronem. Moja oryginalna szyba nadaje się po tej zimie do wymiany. tragedia - kiedyś jeździłem polonezem i wcale na szybę nie uważałem a nic jej się nigdy od skrobania nie stało.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, ale nie wiem kto wymyślił podłokietnik z lewej i ten pseudo podłokietnik z prawej z twardego plastiku. Na dłuższej trasie można się nabawić siniaków na łokciach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa całkiem sprawnie, zarówno klima jak i grzanie. Tu nie ma się do czego przyczepić - no chyba do tego, że w 3d z tyłu w lecie trochę bywa dusznawo, podczas gdy z przodu klima zamraża.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK.
4,0
Wyciszenie
Silnik 2.2 DI sam w sobie jest dość głośny - szczególnie na zimno i przy przyspieszaniu. Na trasie to już nie przeszkadza. Trochę szumią już uszczelki w mojej Amelce.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo - w normie jak na Diesla. I ze względu na dość archaiczną konstrukcję nie ma się co przejmować co lejemy. Ceny części - drogie, bardzo. Słabo dostać coś na allegro, niewiele zamienników i jak już to marnej jakości. Często trzeba sporo odczekać zanim coś się dostanie - na szczęście poza sprężynami i łożyskiem amortyzatora nic jeszcze nie kupowałem. Orientowałem się za to w cenach rozrządu...załamka
3,0
Stosunek jakość/cena
Tak sobie. Za te pieniądze można kupić inny samochód, być może bardziej awaryjny, ale nie rujnujący przy naprawie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki się sypią. Środkowy schowek ma uszkodzone zamknięcie, podobnie ten w podłokietniku, tylko tam pękło mocowanie zawiasu. Trzeszczą dosyć. Ale to wszystko do przeżycia i poprostu trzeba było być ostrożniejszym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd do wymiany to nie usterka, więc się nie liczy. Przypomnę więc o tych sprężynach.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Almera II

Liczba wpisów: 37

Nissan Almera II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Almera II Hatchback