Inne
: otwiera się schowek jak się wjedzie w większą dziurę
5,0
Całokształt
No i najważniejsze... Auto ocaliło nam życie.
Pan w Citroenie ZX (1992r) jadąc z naprzeciwka zasłabł albo zasnął za kierownicą i na łuku drogi zjechał na mój pas ruchu. On 60km/h (bez śladów hamowania) ja około 50km/h.
Przy takim zderzeniu czołowym Almera wewnątrz nie miała uszkodzonej kabiny i cała moja rodzina wyszła niemal bez szwanku (żonę tylko kark bolał przez 2 tygodnie). Poduszki spełniły zadanie a cały przód auta z prawej strony złożył się jak harmonijka. Citroen wyglądał duuużo gorzej.
Za całokształt dzięki temu daję 5.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.2 DI 110KM ok... Ale było mi mało i po chipowaniu wyszło prawie 140KM i 40Nm więcej niż fabrycznie.
Ciągnie żwawo od 1200obr - Łatwo się pokusić o agresywną jazdę od świateł do świateł.
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko było na początku. Zdarzało mi się \"haczyć\" ale z czasem się przyzwyczaiłem.
Wsteczny czasem opornie wchodzi, ale wtedy lekko trzeba popuścić sprzęgło i jest ok.
4,0
Układ jezdny
Oj... Dobra strona Almery. Trzyma ładnie w zakrętach. Komfort mi pasował mimo że to dość twarde auto.
Było by doskonale gdyby nie promień skrętu. Przy wyjeżdzie z bramy nie jestem w stanie zmieścić się na chodniku. Mój sąsiad (mimo iż ma tyle samo miejsca) starym VW Passatem kombi robi to z zapasem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze. Do tyłu tak sobie, ale nie jest tragicznie. Jechałem niedawno Hondą Civic 2007r to do tyłu dopiero tragedia...
4,0
Ergonomia
Ergonomia ok. Wszystko tam gdzie ma być. Nie ma przerostu formy nad treścią.
Jedynie przełączniki mogły by być lepiej podświetlone w nocy. Czesto zdarzało mi się szukać klawisza do otwarcia szyby.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie potrzebuje czasu. Po 2-3 kilometrach zaczyna grzać, chyba że od razu katuje się silnik na wysokie obroty, ale wtedy nierozgrzana turbina dostaje baty więc nie radzę.
Klima ok. Trzeba pamiętać o jej corocznym serwisowaniu to będzie sprawna 100%
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu dużo. Można bardzo wygodnie podróżować. Z tyłu trochę mało miejsca na kolana. Mam 180cm wzrostu i jadąc jako kierowca musiałem posunąć się trochę do przodu żeby towarzystwo z tyłu było zadowolone.
3,0
Wyciszenie
Jest trochę głośny, szczególnie zimny hałasuje. Ale jak się rozgrzeje to staje się przyjemny. Przy lekkim otwarciu szyby i wciśnieciu gazu uwielbiam dźwięk turbiny...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmniej zużyłem jadąc odcinek około 100Km w czasie mgły. Ciągle 4 bieg i 60-70/h i 1200-1500obr. Spalił nieco ponad 4 litry... Ale to tylko raz tak jechałem.
W trasie normalnie (110-130km/h) pali około 5,5 litra. Jak się zwolni do 100km/h to około 5 litrów.
W mieście oszczędnie około 6,5 litra.
Maksymalnie spaliłem 9, ale ciągle gaz do dechy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy normalniej eksploatacji taniocha. Nic się nie dzieje więc tylko płyny eksploatacyjne, ropa, i jeździć, jeździć, jeździć...
Gorzej jak coś się zepsuje bo stosunkowo mało dostępne części, a i do najtańszych one nie należą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy większych dziurach otwiera się schowek - wkurza trochę.
Skrzypi coś pod siedzeniem pasażera.
Pękła guma przy przegubie zewnętrznym.
Całe przeguby drogie (400 - 500zł) ale wymieniłem tylko gumy i z robocizną wyszło 120zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego. Przejechałem prawie 30000km (do stanu 125000km)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 110KM 81kW
[l/100km]