Jestem bardzo zadowolony z tego auta, zawsze zawiozla mnie do celu, jezdzi i odpala kiedy trzeba:) Polecam szczegolnie z tym silnikiem-najlepszy wybor do tego auta:)Silnik idealnie pasuje do tego auta. Dynamika wprost swietna, czesto ruszajac ze swiatel widac auta jedynie w tylnym lusterku:) Bardzo elastyczny dzieki duzemu momentowi obrotowemu. Wykorzystujac wyzsze obroty silnik robi sie troche glosny ale nie przeszkadza to az tak bardzo. Porownujac do poprzedniej ALmery ktora mialem z silnikiem 1.8 b+g to osiagi rewelacja. Od 0-100 wychodzilo mi okolo 9s. Przy srednim spalaniu na poziomie 6.3-6.7 jest swietnie, biorac pod uwage ze auto osiaga bez problemu 220-230km/h.Zaleta posiadania Almery 2.2 o mocy 136km jest to ze ma az 6 biegow co bardzo przydaje sie w trasach. Przy 120km/h ma jedynie okolo 2000rpm:)
Skrzynia biegow ma pierwsze dwa przelozenia krotkie, najbardziej moc czuc na 3 i 4 biegu.
Sprzeglo chodzi dosc ciezko(wydaje mi sie ze tak po prostu juz ma).Jak ja kupilem miala 137tys km i sprzeglo chodzilo ciezko, myslalem zeby wymienic wysprzeglik chociaz ale tego nie zrobilem i nie zaluje-do pracy sprzegla sie przyzwyczailem, a na sprzegle zrobilem ponad 40tykm od tamtej pory i nic sie nie dzieje, skrzynia nie haczy, nie slizga sie sprzeglo i jeszcze dlugo tak pojezdze.Uklad jezdny jest dobry na rowne drogi i gdy nie ma dziur i nierownosci w jezdni;/ Ogolnie zawieszenie jest twarde, sprezyste, sztywne wiec komfort nie jest na najwzyzszym poziomie;/Wymianialem sprezyny i amortyzatory na kayabe i jest sztywno. Szczegolnie jak jeszcze letnie kola sa 16 calowe i niskie opony 195/55. W przypadku zimowych 15 calowych jest troche lepiej. Generalnie lepiej sie jezdzi jak jest auto zaladowane.Ogrzewanie zima naprawde bardzo dobre pod warunkiem ze motor zlapie juz swoja temperature- z racji tego ze diesel to sporo sie nagrzewa, poprzednia 1.8 po 1.5 km dawala gorace powietrze przy duzych mrozach.
Odnosnie klimatyzacji to Almera ma wade ze cos zawsze zasmierdzi przy wlaczeniu klimatyzacji, mimo iz byla odgrzybiana i czyszczona/uzupelniana. |Czytalem na forum nissana to ten typ tak ma:)Niestety jesli chodzi o wyciszenie japonczycy sie nie postarali. Generalnie jest glosno przy wiekszych predkosciach i podczas deszczu. I tak poprawilem wygluszenie(drzwi przednie, podloga z tylu i bagaznik plus nadkola tylne zalozone gumowe)ale rewelacji nie ma.Zuzycie paliwa jak na te osiagi bardzo dobre. Srednio 6.5 l w trybie mieszanym.Najmniej na trasie z klimatyzacja wlaczona to 4.7 l, najwiecej na trasie 6.8 l. W miescie miniumum 6.5, przewaznie 7.5l. Naprawy nie sa najdrozsze:)Jesli chodzi o drobiazgi to nic sie nie dzialo, naprawde. Wymienialem to co musialem. Nie zdarzylo sie zeby jakis wlacznik przestal nagle dzialac-o nie, raz przestal dzialac sygnal dzwiekowy-klakson. Odpiela sie kostka:) Poza tym wszystko ok:)Cena Almer nie jest wysoka, mozna powiedziec atrakcyjna. Biorac pod uwage co oferuje-moj model 136 km i pelne wyposazeni to naprawde fajne auto:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealnie pasuje do tego auta. Dynamika wprost swietna, czesto ruszajac ze swiatel widac auta jedynie w tylnym lusterku:) Bardzo elastyczny dzieki duzemu momentowi obrotowemu. Wykorzystujac wyzsze obroty silnik robi sie troche glosny ale nie przeszkadza to az tak bardzo. Porownujac do poprzedniej ALmery ktora mialem z silnikiem 1.8 b+g to osiagi rewelacja. Od 0-100 wychodzilo mi okolo 9s. Przy srednim spalaniu na poziomie 6.3-6.7 jest swietnie, biorac pod uwage ze auto osiaga bez problemu 220-230km/h
4,0
Skrzynia biegów
Zaleta posiadania Almery 2.2 o mocy 136km jest to ze ma az 6 biegow co bardzo przydaje sie w trasach. Przy 120km/h ma jedynie okolo 2000rpm:)
Skrzynia biegow ma pierwsze dwa przelozenia krotkie, najbardziej moc czuc na 3 i 4 biegu.
Sprzeglo chodzi dosc ciezko(wydaje mi sie ze tak po prostu juz ma).Jak ja kupilem miala 137tys km i sprzeglo chodzilo ciezko, myslalem zeby wymienic wysprzeglik chociaz ale tego nie zrobilem i nie zaluje-do pracy sprzegla sie przyzwyczailem, a na sprzegle zrobilem ponad 40tykm od tamtej pory i nic sie nie dzieje, skrzynia nie haczy, nie slizga sie sprzeglo i jeszcze dlugo tak pojezdze.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny jest dobry na rowne drogi i gdy nie ma dziur i nierownosci w jezdni;/ Ogolnie zawieszenie jest twarde, sprezyste, sztywne wiec komfort nie jest na najwzyzszym poziomie;/Wymianialem sprezyny i amortyzatory na kayabe i jest sztywno. Szczegolnie jak jeszcze letnie kola sa 16 calowe i niskie opony 195/55. W przypadku zimowych 15 calowych jest troche lepiej. Generalnie lepiej sie jezdzi jak jest auto zaladowane
Komfort
5,0
Widoczność
Wg mnie widocznosc jest bardzo dobra. Do tylu ok-mam czujniki cofania. Lusterka duze-sporo widac. Do dosc dlugiej maski sie przyzwyczailem- jezdze juz n16stkami 4 lata:)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu tak jak powinno byc:)
Wyposazenie full-accenta plus z dwukolorowym wyswietlaczem-polecam. W porownaniu do poprzedniej przedliftingowej bez klimy to jest roznica:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zima naprawde bardzo dobre pod warunkiem ze motor zlapie juz swoja temperature- z racji tego ze diesel to sporo sie nagrzewa, poprzednia 1.8 po 1.5 km dawala gorace powietrze przy duzych mrozach.
Odnosnie klimatyzacji to Almera ma wade ze cos zawsze zasmierdzi przy wlaczeniu klimatyzacji, mimo iz byla odgrzybiana i czyszczona/uzupelniana. |Czytalem na forum nissana to ten typ tak ma:)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu jest wystarczajaco miejsca jak dla mnie-185cm wzrostu, to z tylu jest gorzej. Miejsca dla mnie pozostaje tylko dla dzieci. Bagaznik jak na hatchbacka jest ok. Mam w bagazniku mala skrzynke basowa i wzmacniacz i na brak miejsca nie narzekam:)
3,0
Wyciszenie
Niestety jesli chodzi o wyciszenie japonczycy sie nie postarali. Generalnie jest glosno przy wiekszych predkosciach i podczas deszczu. I tak poprawilem wygluszenie(drzwi przednie, podloga z tylu i bagaznik plus nadkola tylne zalozone gumowe)ale rewelacji nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa jak na te osiagi bardzo dobre. Srednio 6.5 l w trybie mieszanym.Najmniej na trasie z klimatyzacja wlaczona to 4.7 l, najwiecej na trasie 6.8 l. W miescie miniumum 6.5, przewaznie 7.5l. Naprawy nie sa najdrozsze:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena Almer nie jest wysoka, mozna powiedziec atrakcyjna. Biorac pod uwage co oferuje-moj model 136 km i pelne wyposazeni to naprawde fajne auto:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jesli chodzi o drobiazgi to nic sie nie dzialo, naprawde. Wymienialem to co musialem. Nie zdarzylo sie zeby jakis wlacznik przestal nagle dzialac-o nie, raz przestal dzialac sygnal dzwiekowy-klakson. Odpiela sie kostka:) Poza tym wszystko ok:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pekla sprezyna, mialem problem z wibrujacymi hamulcami w wyniku skrzywionej piasty. Generalnie robilem samo zawieszenie, w silniku olej i filtry co okolo 12-14 tys km. Poza tym nie pamietam nic:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 136KM 100kW
[l/100km]