Dobry solidny samochód , alternatywa dla drogich i też (moim zdaniem przeciętnych i przereklamowanych) VW Golfów, Peugeotów 307, i Renault Megan. W wielu parametrach nawet ich przewyższa. Jak każdy produkt ma i wady -tzn. twarde niemiłe zawieszenie -na nierównościach, jak na silnik 1.8 słaba dynamika przy starcie. Ale ma więcej zalet Bezawaryjny jak narazie!!!!!!!!!!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Na trasie elastyczny, jeżeli miałbym Almere oceniać w tym względzie to rewelacja 6, jeździłem VWGolfem, Renault Megan, Seatem ibiza, przegrywają z Almerą zdecydowanie. Nissan Almera lubi wysokie obroty i lepiej czuje się na trasie niz w mieście.Przy wyprzedzaniu kierowca czuje się pewniej niż np. w Megane 1.6 115 Km.
Ale na tym euforia się kończy - jak na silnik z 1.8 motorem ze startu przeciętny.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobra , jednak na początku problemy stwarza jedynka. Reszta biegów wchodzi płynnie.
(Ładna gałka obszyta skórą !)
3,0
Układ jezdny
Bardzo twarde zawieszenie, na wybojach podskakuje -co bardzo zmniejsza komfort . Ale za to przy szybkiej jeździe i na zakrętach(szczególnie na autostradzie) czujesz się jak w aucie wyższej klasy.
Pewnie się prowadzi i tyle.
Dla młodych ludzi , którzy lubią twarde, sportowe zawieszenia jest ok.
Dla rodziny na wakacje z dziećmi mógłby być bardziej miękki.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętna -szczególnie słaba widoczność do tyłu -w wersji sedan proponuje dopłacić i zamontować czujnik parkowania.
Ja jeżdzę Hatchbackiem (ale jeździłem również sedanem)
4,0
Ergonomia
Jest ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem, czytałem o wielu negatywach w tym względzie - ale osobiście nie zgadzam się z nimi , uważam , że ogrzewanie jest super -szybko i skutecznie nagrzewa kabine w zimie, a klima ok można przełączać na automat lub manual jak kto woli. Dla mnie super.
Ktoś pisał , że głośna- przecież jak dmuchawe włączy na max. ?
w automacie na początku może troszke głośniej ale jak złapie już odpowiednią temp. wcale jej nie słychać.
Odmrazanie przedniej szyby mogłoby być szybsze ale nie ma co narzekać w innych autach jest podobnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i bagażnik(355l) w tej klasie więcej niż przeciętny. Natomiast z tyłu klopoty będzie miała teściowa i teść . Tył dla dwóch osób albo dzieciaków-krótkie siedziska (zbyt krótkie) Tutaj obiektywnie muszę przyznać ,że np. Megana bije Almere. Moje dzieciaki w Meganie wyłożyły się na kanapie i swobodnie spały , a w Almerze jest gorzej za krótkie siedziska!!
Aczkolwiek wysocy nie mogą z tyłu narzekać-duża przestrzeń nad głowami
3,0
Wyciszenie
Oj tu jest gorzej i to zdecydowanie!! - głośny szczególnie na wysokich obrotach i przy pręd. ok 130 i wyżej-męczące. Ale do 100 jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1.8 nieźle w mieście 9.2 do 10, poza miastem nawet 6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 60 000 wyjechać można dobrym autem z silnikiem 1.8 z "wypasem full", i jeździc nim bez kompleksów.
Polecam dla tych , którzy szukają dobrego auta z dobrym wyposażeniem, solidnej marki i przy tym nie mają zbyd zasobnego portfela (pojazd kupowany w salonie!!!!!!). Nissan Almera w wersji 1.8 Tekna benz. poza ESP, Kurtyn i skóry- ma wszystko co trzeba tzn. eletryke , klimę autom.. CD, alum felgi, metalic, skórkowe obszycia kierownicy, drążka zmiany biegów, Abs itp i wspaniałe wygodne twarde fotele z dobrym trzymaniem bocznym!!i regulacja w różnych kierunkach, nawet spoilery boczne i z tyłu, wymagające dopłat w innych markach.
Po dokupieniu ozdobnej nakładki na rure wydech. auto wygląda naprawde pięknie i rasowo za rozsądną cenę (jak na auta salonowe!!!!!). Pamiętajmy , że Almera to już nie młodzieniaszek i przeżyła już lifning. Za np. VW Golfa trzeba zapłacić w takim wyposażeniu o 10 000 więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie bez problemów. Jakość wykonania bardzo dobra (jak na tę klasę auta)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam żadnych!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]