Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Hatchback

Mariusz W, 7 lat temu
Silnik 1.5 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Almera II Hatchback 1.5 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Poziom wyposażenia jest wszystko co potrzeba podłokietniki dla kierowcy i pasażerów tylniej kanapy plus wszędzie podstawki pod napój z przodu i tyłu. Do tego wszystko działa mimo upływu lat i stanu jakim go nabyłem z elementów wyposażenia. Na wyjątkowe uznanie zasługuje również multum schowków, w moim przypadku bardzo przydatnych plus miejsce na okulary przeciwsłoneczne i schowek na dokumenty pod centralna konsolą czy też pod kierownicą
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza z racji że egzemplarz uratowany przed złomowaniem było jej sporo ale już jest ok
Układ hamulcowy : Nie odbijające tłoczki zacisków przez uszkodzona pompę hamulcową i popękane uszczelki
5,0
Całokształt
Auto jako całokształt spisuje się bardzo dobrze jak dla młodego kierowcy który, jeszcze chcę się wyszaleć i pobawić w mechanika bardzo dobre . Co do jakości i nie zawodności jest bardzo dobrze. Jedyny minus to rdza szczególną uwagę należy zwrócić na belkę pod chłodnicami. Co do wyposażenia myślę że jest wszystko co trzeba jak na początek klima w moim przypadku sterowanie radiem z kierownicy i el.lusterka i szyby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosto z mostu silnik jest dobry 90koni daje radę choć przydałby się jeszcze z 10-15 koni i by było idealnie. Co do nie zawodności jest naprawdę dobrze przez 45tys nie miałem problemu z nim plus odpala w najgorsze mrozy i daje frajdę . Dla mnie młodego kierowcy coś pięknego kręcić go do prawie 7tys obrotów przyjemne uczucie:d
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i tu jest specyficzna mi bardzo się podoba plus za dokładność i płynność. Jak w japoncach może wsteczny czasem nie wejść ale, to ma swój urok. Trzeci bieg to coś pięknego maks da się wyciągnąć 150km/h w porównaniu do golfa czy a3 jest to poprostu coś nie trzeba wachlować biegami ja w powyższych przypadkach.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to już jak kto lubi ale jest precyzyjny i bardzo dobrze działa wspomaganie. Wydaje mi się że jest sporo lepszy niż w audi a3 z podobnego okresu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyciszenia nie ma zbyt dobrego ale jeździ się wygodnie nie jest jakoś bardzo dokuczliwy hałas ale, mogło być lepiej. Ktoś z pomocą własną i trochę pieniędzy tu da się zrobić wiele. Do 140km/h nie trzeba krzyczeć a powyżej lekko wyższy ton ale, nie jest źle:). W porównaniu do golfa i audi a3 jest gorzej choc tragedii nie ma. Dla 4 osób do 180cm wzrostu jedzie się w miarę dobrze także tragedii nie ma.
4,0
Ergonomia
Złożony dobrze czasem coś po skrzypi ,ale nie jest to dokuczliwe plus że nie wycierają się zbytnio elementy środkowej centrali ani przyciski sterowania elektryką. Przy moim przebiegu dopiero zaczyna się kierownica delikatnie wycierać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory działają bardzo dobrze w zimie dają należyte ciepło nawet przy -25°C w lecie chłodzą jak trzeba nawet czasem aż za bardzo ale jest to czasem zbawieniem:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem powyżej jest dobrze dla 4 osób do około 180cm wzrostu dla 5 już jest trochę za ciasno. Kierowca i pasażer mają sporo miejsca z tyłu jest gorzej . Ale paczkę kupli da się przewieść z punktu a do punktu b
3,0
Wyciszenie
Pisałem już powyżej mogło być lepiej tragedii nie ma ale cudownie też nie jest. Można to w łatwy sposób poprawić nakładem pracy i dość małym nakładem pieniędzy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie na tle konkurencji jedynie co mnie przeraziło to łożysko tylnie. Niestety nie jest oddzielne od piasty, a dobrej jakości kosztuje ok 315zl sztuka . Co do reszty jest jak u konkurencji czasem mniej czasem więcej ale , nie jest źle. Spalanie wyszło około 7.1l na 100km dla mnie jest to w sam raz w cyklu mieszanym na trasie wyszło mi 6.0-6.5l zależy jaką stopą dysponujemy .
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena za mój egzemplarz do remontu wyniosła 1900zl ale wyposażenia prawie kompletne wszystko działające i mało tego nic nie psuje się przez ten okres co użytkowałem. Za zadbany egzemplarz trzeba wyłożyć około 6-7tys zł za konkurencję przepłaca się kasę a jest mniej więcej to samo czasem i biedniejsze wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mailem jakiś bardziej dokuczliwych usterek ani problemów z wyposażeniem psuje się to co musi czyli żarówki w licznikach się przepalają żarówki przód tył nic więcej. Wbrew co nie którzy mówią jest dobrze plastiki się nie urywają wszystko działa problemów nie miałem jak na razie. I tak jak wszędzie części eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj ze względu że wiedziałem co brałem uratowałem swój samochód przed złomem , więc było roboty trochę przy układzie hamulcowym pompa hamulcowa , zestawy naprawcze plus czyszczenie zacisków wszystko z nakładem do 300zl i nakładem pracy ponoć występuje to w większości tych modelów. Warto sprawdzić przed zakupem plus belka dolna przednia pod chłodnica rdzewieje ale jest gruba też da się zrobić swoimi rękoma i mieć kumpla że spawarka. Po za powyższymi usterkami nic więcej . Hamulce objawiały się w ten sposób że koła były gorące przednie lewe tylnie prawe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera II Hatchback 1.5 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,7
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera II Hatchback