Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera II Hatchback

Vito, 11 lat temu
Silnik 1.5 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Almera II Hatchback 1.5 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Poziom bezpieczeństwa. Przygoda z samochodem zakończyła się niestety dachowaniem. Samochód wpadł w poślizg i wleciał czołowo do rowu, po czym się przetoczył. To wszystko przy prędkości około 80 km/h. W samochodzie był tylko kierowca, który wyszedł bez nawet najmniejszego zadrapania.
4,0
Całokształt
Świetny samochód dla osób, którym na bezawaryjności i taniej obsłudze zależy bardziej, niż na osiągach. Mimo tego potrafi dać przyjemność z jazdy, a na wyższych obrotach można spokojnie wyprzedzać. Jest bardzo dopracowany techniczne, zupełnie bezproblemowy, co opisałem dokładniej w rozwinięciu. Rozpoczynałem z Almerką moją przygodę motoryzacyjną i wspominam bardzo miło każdą chwilę w niej spędzoną.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ewidentnie preferuje spokojnych kierowców. Jednak w rękach nastolatka takich luksusów nie doświadczy. Do sprawnego wyprzedzania trzeba zredukować bieg, jakakolwiek dynamika pojawia się powyżej 3 tys. obrotów. Przekonuje jednak do siebie trwałością i kulturą pracy. Nie cierpi na żadne przypadłości typu branie oleju czy szybko zużywające się części. Nie trzeba się także martwić o rozrząd - konstrukcja oparta jest na łańcuchu i jest w zasadzie bezobsługowa. Dodatkowy plus: świetnie współpracuje z instalacją gazową.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest z pewnością trwała i bezawaryjna. Nie skrócono w niej przełożeń, aby samochód lepiej przyspieszał, więc na autostradzie nie będziecie musieli słuchać serenad silnika o 5 tys. obrotów. Sporadycznie sprawiała trudności z szybkim wrzuceniem biegu.
3,0
Układ jezdny
Wrażenia z jazdy są dość specyficzne. Szczególnie, jeżeli przesiądziecie się z niemieckiego samochodu, damy na to VW. Zawieszenie nie jest jakoś szczególnie komfortowe na wybojach, natomiast w zakrętach jest trochę gumowe. Być może rozwiązaniem byłoby utwardzenie przodu, ja nie bawiłem się w tunning. Plusem jest prosta, konstrukcja (kolumny McPhersona i belka skrętna), która z pewnością nie obciąży budżetu.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak jakichkolwiek problemów. Niektórym może przeszkadzać dość długa maska, jak na ten segment.
5,0
Ergonomia
Dużo sprytnych schowków, przemyślane wnętrze. Bagażnik standardowy, jak na kompakt, ale dla czwórki studentów wiozących zaopatrzenie z domu jednak nieco za mały.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No nie można się tu spodziewać takich bajerów, jak dwustrefowa klimatyzacja. Automatycznej też nie ma. Dobrze, że jest manualna. U mnie brak jakichkolwiek problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pytanie skierowałem do pasażerów za mną. Przy wzroście powyżej 180cm miejsca na nogi jest jednak nieco za mało. Jednak ekstremalne okoliczności pokazały, że samochód jest w stanie przewieźć nawet 5 osób i ich bagaże bez konieczności nastawiania kręgów.
3,0
Wyciszenie
Silnik nie daje się zbytnio we znaki, jednak dwugodzinna jazda, głównie autostradą jest nieco męcząca. Jest to spowodowane głównie szumami powietrza oraz opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie liczyłem dokładnie zużycia paliwa, ale z ciężką nogą wychodziło około 8l benzyny lub 10 gazu na każde 100km. Jeżeli chodzi o serwisowanie, to jedyne koszty, jakie poniosłem to przeglądy, wymiana oleju i opony. Jak już wcześniej wspomniałem, nie trzeba martwić się o serwisowanie rozrządu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można znaleźć tańsze samochody, jednak ten samochód jest znacznie tańszy od popularnego Golfa, a mniej awaryjny i - jak dla mnie - lepiej wyglądający.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wnętrze nie jest może wykonane z najwyższej jakości materiałów - plastiki nieco trzeszczą, nie są specjalnie miłe w dotyku - ale trzymają się dobrze. Bardzo przyjemna jest welurowa tapicerka i obszywana skórą kierownica.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tego ten samochód został stworzony! Porządna japońska konstrukcja, stworzona bez kalkulowania zysków producenta z serwisowania i napraw. Proste rozwiązania są nie tylko kuloodporne, ale i tanie w ewentualnych naprawach.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Almera II Hatchback