gdyby tylko lepiej wyciszyli kabinę i zmniejszyli nieco spalanie, byłaby 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jest na prawdę w porządku. Owszem, gdyby miał więcej mocy, byłoby pewnie lepiej, zwłaszcza w zakresie przyśpieszenia, ale biorąc pod uwagę duży ciężar samochodu i tak pracuje doskonale. Jest bardzo elastyczny, nie trzeba zbyt często sięgać do dźwigni zmiany biegów.
5,0
Skrzynia biegów
nie zgadzam się z niektórymi negatywnym ocenami skrzyni biegów. Uważam, że jest bardzo precyzyjna. Jedyne, co mnie trochę drażni, to drganie drążka zmiany biegów. Mamy jeszcze Fabię, w której zjawisko to wogóle nie występuje.
5,0
Układ jezdny
Po prostu super - auto trzyma się drogi, jak przyklejone. Nie uważam także, żeby zawieszenie było zbyt twarde. Gdy przesiadłem się do Almery z Fabii, stwierdziłem, że zawieszenie jest idealne - nie za twarde i skrzypiące, jak w Fabii, ale też nie za miękkie, jak w samochodach francuskich.
Komfort
4,0
Widoczność
również pod tym względem jest bardzo dobrze, pomimo tego, że mam z tyłu kratkę. Jednak widoczność do tyłu mogłaby być nieco lepsza, więc tylko 4.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką i umieszczone z głową. Trzeba się tylko przyzwyczaić do "japońskiego" systemu przełączników przy kierownicy, zupełnie innego, niż w wielu samochodach europejskich
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ktoś czepiał się kiedyś, że wentylatory działają za głośno - cóż, chyba mam przytłumiony słuch, bo ja nic takiego nie stwierdziłem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobrze, ale z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi. Honda Civic jest w tym względzie chyba nie do pobicia.
3,0
Wyciszenie
to spory mankament Almery. Uważam, że kabina powinna być lepiej wyciszona, w szczególności pod względem szumu opon. Z początku wydawało mi się, że to silnik pracuje zbyt głośno, ale po kilku próbach doszedłem do wniosku, że zdecydowana większość dźwięków dochodzi do kabiny z okolic podwozia. Mam jednak nadzieję, że na wiosnę, po zmianie opon, zjawisko to ulegnie dużemu zmniejszeniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio wychodzi mi 8 - 9 l/100 km., przy czym większość w mieście. Inna sprawa, że teraz, kiedy mamy zimę, każdy samochód spala więcej, niż poza zimą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Almera, podobnie, jak inne "japończyki" robiona jest w Europie, więc nie ma co mażyć o japońskiej jakości. Nie sądzę, żeby pod tym względem Almera była gorsza od Corolli, Civica, czy Space Stara. Za to cenowo jest zdecydowanie lepsza. Ja sam, po uwzględnieniu upustów, zapłaciłem od 4 - 6 tyś mniej, niż musiałbym zapłacić za inne (oczywiście również z uwzględnieniem upustów). Z samochodami typowo europejskimi nie porównuję, bo 3 lata gwarancji to argument, któy powodował, że tego typu samochodów nie brałem wogóle pod uwagę.