Samochód z silnikiem biorącym olej, wymagającym kosztownego remontu w serwisie Nissana. Branie oleju zniszczyło katalizator. Nawet drobne naprawy dość kosztowne. Zdecydowanie samochód zawodny, w końcowym okresie eksploatacji każda podróż była niewiadomą, nigdy więcej nie kupiłabym tego auta.
Przyjemność z jazdy - na początku poprawnie, po przygodach z silnikiem i katalizatorem auto straciło moc, słabe przyspieszenie, mała dynamika. Dość głośne wnętrze.
Uciążliwy (!) immobiliser w drążku zmiany biegów.
Plus - żadnych problemów z rdzewieniem karoserii.
Wrażenia
2,0
Silnik
Przy ok. 80 tys. przebiegu silnik brał bardzo dużo oleju, konieczny remont.
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Auto w miarę zwrotne jak na rozmiar, niemniej po ok. 120 tys. mnóstwo elementów zawieszania zaczęło coraz bardziej stukać.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność z tyłu.
3,0
Ergonomia
Ilość miejsca odpowiednia, duży bagażnik. Minus - słabej jakości plastikowe schowki, mimo ostrożnego użytkowania zawiasy nie wytrzymały.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja - szybka i faktycznie chłodząca, ogrzewanie - dość powolne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
2,0
Wyciszenie
Auto dość głośne, przy prędkości ok. 130 km/h - bardzo głośne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa OK jak na ten silnik. Koszty napraw i części - dość wysokie, niektóre części bez zamienników.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie drobiazgów:
oświetlenie wnętrza, otwieranie bagażnika i klapy tylnej
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik! Konieczny remont silnika (przy ok. 80-90 tys przebiegu) - 3 tys. zł
Belka podtrzymująca silnik - 800 zł
Katalizator - 1,5 tys. zł
Po ok. 120 tys. km. - tłumiki, amortyzatory, elementy zawieszenia - razem ok. 2 tys zł
Problemy z zapalaniem przy dużym mrozie (do tej pory nie wiadomo dlaczego, nie akumulator ani nie świece)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 98KM 72kW
[l/100km]