To mój pierwszy Japończyk i kupiony trochę z przypadku, lecz zalety tego auta uwidaczniają się z wiekiem ...ono ma ich coraz więcej !!! Dbam tylko o płyny świece i filtry, to musi być dobre i niekoniecznie z serwisu ! Niestety, szkoda wielka, że to się już nie powtórzy i wedłóg opinii kilku kumpli i mechaników: nie kupujcie nigdy Japończyka produkowanego, czy składanego w Europie !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajnie, po niewielkich przeróbkach ciągnie od samego dołu, przedtem zbierał się dopiero ponad 3500-4000 obr. Na gazie elastyczność się poprawiła ale moc wyczuwalnie spadła, szkoda, że nie było mnie stać na sekwencyjny wtrysk gazu :((
5,0
Skrzynia biegów
Sam miodek. Obcięty lewar lepej wchodzi w rękę i jest fajnie....precyzyjnie....z Militekiem w środku nawet w zimie nie trzeba się szarpać ( parkuje "pod chmurką" ).
5,0
Układ jezdny
Ja kocham czuć drogę pod siedzeniem...tak jest twardy !!! Sprężyny Weitec potęgują jeszcze te doznania ale leży na drodze jak gokart i nic nie buja się na boki! Wytrzymuje nawet nasze drogi !!!
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w wielu współczesnych autach: do tyłu kiepsko, bo to sedan i "kufer" wysoki. Do przodu OK !
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba i bez pzresytu. Mały minus to nie pasujące do niczego pokrętła regulacji temperatury i nawiewu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag krytycznych, jak na kompakt bardzo OK. Szybko się nagrzewa w zimie i wydajnie pracuje w lecie ( bez klimy ).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wykrojono niezłą ilość miejsca i to wszędzie !
5,0
Wyciszenie
Dałem najwyższą ocenę dla modelu seryjnego. U mnie jest słychać, że to samochód bo ma zmieniony wdech i wydech. Orginalnie nie miałem żadnych uwag: cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale: przy mocno "płynnej" ;) jeździe 6,5l/100 km i to po przeróbkach, w mieście do 8,5l w zimie, gaz ze względu na nietypowe parametry i nizaawansowany rodzaj sterowania - dosyć sporo, szczególnie w mieście i z żoną za kierownicą !! Lecz i tak połowa pieniędzy zostaje w kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem tzw "stary rocznik" i jak dla mnie cena/jakość/osiągi była bezkonkurencyjna !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
111 tysięcy i cztery żarówki: jedna od postojowych, jedna od głownych, oświetlenie tablicy dwa razy.....to chyba mówi wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważną usterką jest zboczenie właściciela do katowania samochodu "lekkimi zmianami konfiguracji" - chip, zawieszenie, wdech, wydech...ja na jego miejscu dałbym w pysk !!! A on prezentuje niezachwiany spokój, niemal irytujący !!!!