Zawieszenie
: Niemal jak we współczesnej konstrukcji. Prowadzi się bardzo pewnie, sprężynuje. Spodziewałem się
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na nadkolach i progach
5,0
Całokształt
Bardzo chwalę sobie ten samochód. Trwały, niezawodny. Dynamiczny i oszczędny. Generalnie tani w eksploatacji. Dobrze się prowadzi. Doskonale nadaje się na pierwszy samochód dla młodego człowieka.
Sugerowałbym odstąpić nieco od sztampowych, przereklamowanych niemieckich wyrobów. Jadąc Almerą, mijam Golfy i Astry z lekko szyderczym uśmiechem. To po prostu samochód dla rozsądnego człowieka, który nie musi nikomu niczym imponować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, bardzo oszczędny, kulturalna praca. Zupełnie bezobsługowa, sprawdzona jednostka. Dynamiczny, jednakze na trasie (szczegolnie z wiekszym bagazem i 3-4 pasazerami) troche brakuje mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów bardzo prezyzyjna. Biegi wchodzą pewnie. Czasem problem z wbiciem skrajnych, jedynki oraz wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Największe zaskoczenie. Pozytywne. Przyjemnie sprężynuje. Prowadzi się pewnie niemal jak współczesne auto. Część tylnego zawieszenia z Nissana Maximy. Trwałe
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzerzeń. Spore lusterka, stosunkowo wąskie słupki. Przy wysuniętych zagłówkach jest już gorzej.
5,0
Ergonomia
Mocna strona Almery. Obsługa intuicyjna, bardzo prosta. Jedynie lewarek dźwigni zmiany biegów mógłby być nieco masywniejszy. Jest taki mały i chudy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze. Problem przy jeździe w deszczowy dzień. Paruje się bardzo. Podobnie gdy jest więcej pasażerów. Co gorsza, z czasem para nie schodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rozmiary typowe, kompaktowe. Przeszkadza troche brak trzymania bocznego foteli.
4,0
Wyciszenie
Jestem pozytywnie zaskoczony. W porównaniu z konkurencją, bardzo cichy. Swobodnie można rozmawiać przy 130 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od stylu jazdy, ale generalnie jest ekonomiczny. W jezdzie po miescie na krótkich dystansach w zimie spalanie dochodziło do 11 litrów. Jednakże w lato na trasie 200km ze średnią prędkością 110-120 km/h wyszło raptem 5,5l (11 litrów tankujac do pelna w punkcie B)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to bodaj najlepszy stosunek jakości do ceny. Trzeba pamiętać, że Nissany z tamtych lat są trochę niedoceniane na rynku. Uchodzą za mniej prestiżowe jak Honda czy Toyota. Zakładam, że Civic, 323 czy Corolla są równie świetnymi samochodami jednakże są trochę droższe i trudniej je znaleźć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas wymieniane były jedynie części eksploatacyjne i płyny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterkę, którą w niedługim czasie trzeba będzie na pewno usunąć, będą gnijące progi. Lepiej zrobić to zawczasu tanim kosztem, zanim zrobi się tam coś naprawdę poważnego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 GX,LX 75KM 55kW
[l/100km]