samochód idealny-może dlatego, że oryginalny japończyk. Peugeoty,Renault, Ople, Volkswageny nawet te najnowsze modele "nie przeżyją", tego modelu ALMERY- od wielu znajomych wiem, że przebieg ponad 600.000 km nie stanowi dla niej żadnych kłopotów
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik nie do zajeżdżenia- od wymiany do wymiany oleju żadnych ubytków, równomierna praca, obroty zawsze w normie,
4,0
Skrzynia biegów
w czasie mrozów pracuje trochę sztywniej, lecz po rozgrzaniu ok.
5,0
Układ jezdny
świetnie trzyma się drogi, nie wymaga redukcji biegów nawet na ostrych zakrętach, jak dla mnie sztywne zawieszenie na nasze polskie drogi jest idealne, poza tym twałość zawieszenia i układu kierowniczego jest na +
Komfort
4,0
Widoczność
w sedanie trochę ograniczona widoczność do tyłu, poza tym idealnie regulowane elektrycznie lusterka
5,0
Ergonomia
wszystko praktyczne aż do bólu, rozmieszczenie wskaźników idealne, nic nie trzeba "szukać"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy deszczowej, wilgotnej pogodzie i przy niedużej prędkości trzeba ratować się przed zaparowaniem szyb włączeniem wentylacji przynajmniej na I bieg
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trzeci środkowy pasażer z tyłu może narzekać na wysoki tunel przy nogach, ale to nie zmarwienie kierowcy....
5,0
Wyciszenie
przy 130 km/h radio słychać idealnie i można w ten sposób zakłócić pojawiające sie na zewnątrz szumy wiatru
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie około 6,5 litra jest akurat i nie ma sensu katować silnika przerabiając go na zasilanie gazem! Niskie zużycie paliwa można uzyskać poprzez utrzymywanie troche większego ciśnienie w oponach ponad zalecane- spadnie trochę komfort jazdy, ale oszczędność na paliwie znaczna, unikajcie autoryzowanych serwisów Nissana- za każdą pierdołę liczą pięć razy więcej, nie lubię tych pajaców
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto doskonałe, Japończycy stworzyli niezykle twały i udany model- bardzo polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepala się żarówka podświetlenia włącznika świateł awaryjnych, siłowniki w drzwiach tylnych rdzewieją i zacinają się, ale to błahostki, które w kilka minut można usunąć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
sprzęgło delikatne na przeciążenia- nigdy nie holujcie pojazdów- spalenie sprzęgła murowane- nie montujcie sprzęgla marki SACHS na trzech sprężynach-wysiądzie po kilkudziesięciu kilometrach
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]