To na prawdę fantastyczny samochód, nie jest tani w utrzymaniu (ASO), ale odpłaca się niezawodną współpracą. W mojej wersji brakuje mi trochę elektroniki (abs, el szyby, klima etc). Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na 87KM zbiera się bardzo przyzwoicie. Drugie życie powyżej 3500 obr.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo ponad 200 tys km biegi wchodzą lekko. Problemy z wrzuceniem biegu są bardzo rzadkie i dotyczą tylko jedynki.
5,0
Układ jezdny
Na ostatnim badaniu technicznym po ok. 180000km komentarz był taki: układ jezdny jak nowy...
Komfort
3,0
Widoczność
Bez rewelacji. Raz na 90 tys km psują się wycieraczki (wyrabia się plastykowa przekładnia). Oczywiście w największym deszczu...
4,0
Ergonomia
Moja wersja nie ma nic - bez centralnego, wspomagania, szyby na korbę itp. Trochę to razi w czasach gdy automatyczna klima to prawie standard. Natomiast fotele są wygodne - tak z przodu jak i z tyłu. Po 500km jazdy bez przerwy tyłek nie odpada.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Po przekroczeniu magicznych 200 tys km jakby słabiej się ogrzewaniu i wentylacji chciało działać... Od zawsze w deszczowe dni szyby parowały po ponownym ruszeniu z postoju. Dziwne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest doskonale jak na klasę kompaktów. Fotele wygodne. (patrz pkt 5). Bagażnik zacny. trochę mały "wlot" i przeszkadzają prowadnice klapy bagażnika wchodzące do wnętrza. Ale nawet po urodzeniu się dziecka dało radę zapakować się w 2 osoby dorosłe + dziecko + wózek + góra betów.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h huczy niemiłosiernie w kabinie. Ale da się wytrzymać :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez rewelacji. Ale i też mam ciężką nogę. Trasa: 6.8, miasto 8.5, średnio 7.2. Przy moich przebiegach przeglądy w ASO 2x w roku. koszt roczny ok 2x1000pln (zawsze się coś znajdzie). Części ku... drogie. Głupia pastykowa spinka do uszczelki pod oknem to 20pln.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek. Reszta info wyżej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na 210 tys km zdarzyły sie 3 drobiazgi: wspomniane wycieraczki (co 90 tys km). raz padł spryskiwacz przedniej szyby i raz zacięła się klapa silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie doświadczyłem żadnych. Samochód zawsze zapalał za pierwszym razem. Nigdy nie rozkraczył się na trasie.