Silnik
: Na papierze tylko 87KM, jednak całkiem żwawy miejski pomykacz.
4,0
Całokształt
Jest kilka niedoróbek, ale są one marginalne i praktycznie nie wpływają na komfort użytkowania samochodu, patrząc z perspektywy kierowcy. Pali niedużo, nie psuje się, tylko na tylnej kanapie trochę mało miejsca i wyciszenie kuleje. No i sławna \"jakość\" japońskich blach z tamtego okresu... Zaniedbana/powypadkowa Almera będzie rdzewiała na potęgę... \"Deszczyk pada, wiater wieje, Nissan stoi i rdzewieje\" ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik, na 15000km wziął niecałe 0.3 oleju, doskonale znosi instalację LPG, seryjny nigdy nie zapewni sportowych osiągów i emocjonującej jazdy, ale do codziennego przemieszczania się na zakupy czy do pracy całkowicie daje sobie radę z masą samochodu + kierowca ok. 100kg wagi i trochę ciężaru w bagażniku
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, mimo przebiegu, jednak jest trochę źle zestopniowana, jak ktoś chce dynamiczniej ruszyć to do 4 biegu ręka zostaje na lewarku.
4,0
Układ jezdny
Neutralnie, niczym się nie wyróżnia, ani na plus, ani na minus. Mogłoby być trochę sztywniejsze, ale i tak jest nie najgorzej.
Komfort
3,0
Widoczność
Oceniam jako przeciętną, mam 195cm wzrostu i czasami słupek A zasłoni widoczność w zakręcie.
3,0
Ergonomia
Z perspektywy kierowcy jak dla mnie ideał, wszystko pod ręką, nigdy nie musiałem niczego szukać na desce rozdzielczej. Siedziska foteli umieszczone jednak zbyt nisko jak dla mnie. Porównując do Opla Corsy C, Astry G, Forda Mondeo MK3 i Lexusa IS200, w Almerze siedzi się niemal na asfalcie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być lepiej, bo długo się nagrzewa przy pierwszym uruchomieniu po nocy, tyla szyba mogłaby być nieco wydajniej ogrzewana.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód nie jest stworzony dla wysokich osób, osobiście mam fotel odsunięty maksymalnie do tyłu i pochylone oparcie, więc samochód automatycznie staje się 3 osobowy, chyba, za kierowcą jest fotelik z małym dzieckiem. Miejsca z tyłu... Dla dzieci starczy, dłuższa podróż przyprawi dorosłego o ból nóg i zadka.
2,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt samochodu, przy 100km/h w środku nie da się rozmawiać cicho, trzeba mówić głośno, niemalże krzyczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw są śmiesznie niskie. Zużycie paliwa nieco za wysokie, przez źle zestopniowaną skrzynię biegów i konieczność trzymania wysokich obrotów. Wysokie zużycie paliwa wynika u mnie ze specyfiki pracy do jakiej ten samochód używam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry samochód za rozsądne pieniądze. Tani w eksploatacji i ewentualnych naprawach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubi się spalić żarówka podświetlenia zegarów czy panelu nawiewu. Czasami przepala się rezystor dmuchawy(działa wtedy tylko na najwyższych obrotach, koszt naprawy jak ktoś potrafi lutować 3zł za butelkę piwa wypitą podczas naprawy).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic poważnego się nie zepsuło w mojej Ali. Najpoważniejsza awaria to termostat zablokowany w pozycji otwartej. 35zł nowy, 2 godziny pracy licząc już z zalaniem i odpowietrzeniem układu chłodzenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]