Auto kupiłem blisko 5 lat temu poszukując auta przede wszystkim niezawodnego na drugi plan spychając walory wizualne, moc silnika, wyposażenie itd. Mimo iż stać mnie było na Almerę nowszej generacji N16 5-6 letnią to zdecydowałem się na 8 letnią N15 ufając opiniom o jej legendarnej niezawodności. Dziś mogę powiedzieć , że nie żałuję.
Almera w dniu zakupu a szczególnie obecnie szału nie robiła. Brak klimatyzacji i ABS - w końcu auto z polskiego salonu ale tylko takie mnie interesują. Przez tych 5 lat eksploatacji dobiłem przebiegu 188 tyś i nie ma się czym chwalić bo są takie co przejechały znacznie więcej a autku 14 rok idzie. Zero poważnych awarii. Obecnie coś tam czasami potrzeszczy w zawieszeniu, w którym w zasadzie nic nie było robione poza wymianą gum wahaczy i wybitym sworzniem wahacza (188 tyś po polskich drogach). Jedna sprawa, która mnie zaskoczyła to hałasujący łańcuch rozrządu po 150-160 tyś. Dlaczego tak się stało? Znawcy twierdzą, że to niemożliwe bo łańcuch powinien dać o sobie znać przy przebiegu grubo powyżej 200 tyś. Fakt że nie ma reguły bo zależy to od wielu czynników, stylu jazdy kolejnych użytkowników auta itd. Koniec końców wymieniłem - choć jeden mechanik twierdził że to nie ma sensu bo łańcuch się nie urwie. Poza tym żadnych przykrych awarii i niespodzianek, Almera nigdy nie stanęła. Niestety model ten ma jedną niemiłą przypadłość - słabe blachy. Obecnie mam wyraźne ślady korozji na progach od wewnątrz , na rantach drzwi od spodu w tym na jednych z boku na dole a na nadkolu z tyłu pod lakierem widać już bąble. Robiłem kiedyś konserwację ale widać nie okazała się zbyt skuteczna.
Obecnie powoli myślę o zmianie auta i mam dylemat. Na pewno będzie problem ze sprzedażą - to nie jest model za którym zabijają się jak za golfem czy passatem no i ta korozja. Biorąc to pod uwagę zastanawiam się czy nie jeździć nim dłużej no i żal pozbywać się auta, które nigdy nie zawiodło. To trudna decyzja.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]