Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera I Sedan

Dominik S., 12 lat temu
Silnik 1.4 87KM 64kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Almera I Sedan 1.4 87KM 64kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaczyna powoli korodować.
5,0
Całokształt
Auto drugie w rodzinie, stąd niski przebieg. Genialnie niezawodne i przyjazne dla kierowcy. Szkoda, że już takich nie produkują. Niestety, ciężko już będzie kupić Almerę w dobrym stanie, głównie przez korozję, która po tylu latach zaczyna dawać o sobie znać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Szału nie robi. Osiągi przy podróży z max. 1 pasażerem akceptowalne, każdy kolejny kilogram odczuwalnie go spowalnia. Przyspieszenie w porządku, elastyczność słaba. Silnik wybitnie wysokoobrotowy. Jazda zaczyna się od 4 tys. obrotów. Niestety dość słabo wyciszony. Kultura pracy znakomita, na biegu jałowym chodzi równo i cicho. Bezobsługowy rozrząd, nie bierze oleju. Ze względu na nieskomplikowaną konstrukcję, nie ma co się w nim zepsuć.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem trzeba ponownie wysprzęglić, żeby wrzucić wsteczny, reszta biegów wchodzi bez zarzutu. Skrzynia precyzyjna, działa bardzo lekko, a w razie potrzeby można zmieniać biegi naprawdę szybko. Sprzęgło działa dalej jak w nowym aucie.
4,0
Układ jezdny
Gdyby nie przesadna twardość zawieszenia, dałbym 5. Warto zauważyć, że komfort podróży z przodu i z tyłu to dwie różne bajki- z przodu twardo, z tyłu jak w dużej limuzynie. Chodzi o resorowanie. Prowadzenie perfekcyjne. Bardzo pewny w zakrętach, precyzyjny i przewidywalny. Brakuje mi ABS-u.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych zastrzeżeń. Parkowanie, w porównaniu np. z Toyotą Avensis liftback to czysta przyjemność. Nie ma również, tak popularnych obecnie szerokich słupków, znacznie ograniczających widoczność na boki.
5,0
Ergonomia
Po japońsku. Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Materiały we wnętrzu są bardzo dobrej jakości, nic się nie wyciera, nie zarysowuje. Fakt, dbam o wnętrze i nie traktuję auta jako taczki na materiały budowlane. Niestety, skromne wyposażenie- wersja GX.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy trzeba to grzeje i odparowuje szyby, kiedy trzeba- chłodzi. Brak klimatyzacji odczuwalny tylko w upały. Niczego więcej wymagać nie mogę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nigdy nie narzekałem na przestrzeń z przodu (pasażerowie też nie). Wygodna pozycja za kierownicą, siedzi się dość nisko, ale w niczym to nie przeszkadza. W porównaniu z Oplem Astrą II, szerokość wnętrza jest jak w aucie o klasę wyżej. Z tyłu mieszą się 3 dorosłe osoby (oczywiste jest, że stykają się łokciami), optimum to 2 dorosłych i dziecko. Bardzo dużo miejsca na nogi!
3,0
Wyciszenie
Tutaj dość słabo, zastanawiam się nad dodatkowym wygłuszeniem (maty bitumiczne). Do 3 tys. obrotów jeszcze jak Cię mogę, powyżej robi się głośno. Optymalna prędkość podróżna to 100-110km/h. A po co jechać szybciej?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W stolicy, na krótkich dystansach- 10L/100km. Trasa (jazda 90-110km/h)- 6,5L. Nie jest źle, jednak te wartości (zwłaszcza miasto) bardziej pasują do pojemności 1600 cm3.
5,0
Stosunek jakość/cena
47 tysięcy kosztowało nowe auto. Mistrz w kategorii cena/jakość, obecnie jest to dalej aktualne- za 5-8 tysięcy mamy niezawodny i przestronny samochód, wymagający jedynie np. wymiany progu. To nic w porównaniu z kosztami i problemami, jakie generują podobne wiekowo auta europejskiej konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepaliła się rura wydechowa. Ze starości i od korozji. Po 10 latach :) Tłumik końcowy natomiast ma szansę przeżyć cały samochód- wykonany ze stali kwasoodpornej, nietknięty rdzą, od nowości nie wymieniany i nic się na to nie zanosi. Raz wymiana tylnych amortyzatorów po 70 tys. Tarcze i klocki chyba dwa razy. Żarówki niemal w ogóle się nie przepalają. Nowy akumulator po 8- latach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja. Zaczyna już powoli atakować tylne progi i błotniki. Warto było zainwestować wiele lat temu w dodatkowe zabezpieczenie podwozia. Poza tym, nie ma co tutaj napisać :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Almera I Sedan