Lubi wysokie obroty, ale daje także frajdę przy spokojnej jeździe. Niezawodny. Odpala bez względu na temp. za pierwszym razem. Nie przegrzewa się, nie bierze oleju. Nawet nie sprawdzam bagneciku, a powinienem po takim przebiegu.
4,0
Skrzynia biegów
Jak do tej pory bez większych problemów, czasami są z wrzuceniem jedynki - trzeba wysprzęglić i jest OK.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi be zarzutu. Lepiej niż większy Peugeot 405. Od nowości słychać i czuć tylny prawy amortyzator - tylko na "leżącym policjencie". Badania na szarpakach nie wykazały luzów. Po 210 tyś. wymiana sworzni - groszowa sprawa.
Komfort
4,0
Widoczność
W sedanie przy śrdokowym zagłówku widoczność z tyłu kiepska. Wyrzuciłem i jest OK. Z przodu o wiele pepiej niż w nowszych modelach Opla i Fiata.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Powolne odparowywanie szyby przedniej. Brak nawiewu na szybę i przód jednocześnie. Wiatraczek szumi zbyt głośno. Ogólnie najsłabszy element samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę C bardzo dobrze. Z tyłu dużo miejsca na nogi i wygodne siedziska. Fotel kierowcy z krótkim siedziskiem - po dłuższej jeździe daje się to we znaki. Słaba regulacja wysokości fotela. Przestrzeń dla kierowcy spora. Przy zmianie biegów nie zahacze się pasażera.
4,0
Wyciszenie
Ponad V 140 radio przestaje być słyszalne. Poniżej spokojnie i cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dziwne, ale po 200 tysiącach km spalanie spadło. Nie mogę "dobić" do 7 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalone żaróweczki
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zawiódł. Tylko jedna awaria - pod domem siadło sprzęgło (po 225.000 km) - koszt z wymianą 450 zł.
Koszmar z karoserią. Miałem już dwie perforacje - drzwi i bagażnik. Teraz zrobiły sie dziury w progach przy tylnych nadkolach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]