Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera I Sedan

lafiryndus, 16 lat temu
Silnik 1.4 87KM 64kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Almera I Sedan 1.4 87KM 64kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : zero problemów - tylko drobiazgi (kostki reflektorów, żaróweczki i przeguby - najpoważniejsza awaria) Rdza - tylne nadkola!!!!!! Żadna kontrolka nawet się nigdy nie zapalła (no może poza poziomem paliwa w baku) Ostatnia awaria - tuleje wahaczy. Auto kupiłbym ponownie lecz z mocniejszym (1,6) silnikiem. Szkoda tylko, że wszystkie rdzewieją równo!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewieją od wewnątrz progi i tylne nadkola..........;
Przeniesienie napędu : gumowe osłony przegubów - lubią sobie pęknąć......::(
Inne : mechanizm wycieraczek - plastikowe tuleje - nieporozumienie!
3,0
Całokształt
Nie jest źle ale mogłoby być lepiej. Poza blachami, osłonkami a w konsekwecji przegubami zewnętrznymi - musiałem wymienić oba w ciągu 1,5 roku ze względu na pęknięte gumy, koszt z wym.ok 500 PLN, nic innego poważnego się nie przytrafiło. Silnik powinien mieć kilkanaście KM więcej! Na żaden poprzedni samochód nie wydałem tak mało na naprawy bieżące! Co innego to frajda z jazdy - lubię jeżdzić autem lecz Almerą to aż mi się nie chce. Osiągi idą chyba w parze z poziomem bezpieczeństwa (podobno) przy wypadku - słabiutko Świetne auto dla spokojnych kierowców.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest niezawodny, trwały, nie występują problemy z osprzętem. Elastycznie wychodzi z niskich obrotów na wyższe, które zresztą bardzo lubi. Niestety, spalanie przez to nie należy do niskich lecz i tak jest do zaakceptowania. Zaletą są też trwałe łańcuchy rozrządu, lecz odbywa się to kosztem cichej pracy - im wyższe obroty tym bardziej je słychać. 87 KM to za mało jak na tę masę (sedan) Przydałoby się kilkanaście KM więcej. Ciężko się wyprzedza trzeba schodzić na 4-kę lub nawet 3-kę a pali wtedy więcej. Lepszym rozwiązaniem jest 1,6 - większa moc przy podobnym spalaniu i trwałości.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, pewnie. Przydałby się jednak synchronizator wstecznego (nie zawsze gładko wchodzi) i dłuższa "piątka" tak, aby np przy 120 km/h miał niższe obroty i spalanie. Nic nie trzeszczy, nie zgrzyta - na razie!
4,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi - duży rozstaw, doskonale zachowuje się na zakrętach, dobry i precyzyjny ukł. kierowniczy, wspomaganie też dobrze dopasowane - ani za mocne (jak np w Fiatach Punto) ani za słabe. Jeśli chodzi jednak o komfort jazdy - przeciętnie: czuć prawie każdą dziurę. To jednak wynik prostej konstrukcji zawieszenia. Dość szybko wybijają się gumowo-metalowe elementy w przednim zawieszeniu. Kiepskie osłony amortyzatorów. W obciążonym aucie - dość znaczne różnice w rozkładzie ciężaru na przód/tył. Prawie jak w starej tylnonapędowej Skodzie, lecz bez przesady, nie jest aż tak źle. Zdecydowanie lepiej prowadzi się z dociążanym tyłem. Trochę denerwuje brak możliwości ustawienia zbieżności kół tylnych, lecz jest to problem wielu aut zwłaszcza japońskich.
Komfort
3,0
Widoczność
jak to w sedanie - nie wszystko widać. Poza tym siedzenia powinny być nieco wyżej. "Miękka" szyba przednia.
3,0
Ergonomia
dobrze lecz bez szału. Auto podobno ma niski współczynnik oporu powietrza i pewnie dlatego konstruktorzy nie zaszaleli z mocą silnika 1,4. Fotele - porażka, mogłyby być lepiej wyprofilowane. Ciężko się wsiada i wysiada i w ogóle wszystko boli przy dłuższej jeździe. Kiepskie trzymanie boczne i za nisko! Wygląd ponadczasowy, a o urodzie się nie dyskutuje!!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko; nagrzewanie i wentylacja działają bardzo sprawnie pod warunkiem, że nie zepsuje się płytka (działa wtedy tylko na 4. biegu). Niestety, zdarza się to często i denerwuje! Naprawa błahostka - kilkadziesiąt PLN. Trzezba też pamiętać o systematycznej wymianie filtra kabinowego..no chyba, że lubimy gdy szelescą nam liście w nawiewie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 4 osobach OK, przy 5-ciu trochę ciasno z tyłu. Jak na tę klasę auta to i tak dobrze. Denerwuje mały zakres regulacji przednich foteli i za duża kierownica (prawie jak w jelczach). Niewygodne zagłówki! Duży, rozkładowy bagażnik w sedanie - na plus!!
4,0
Wyciszenie
Nie jest tak głośno jak w dieslach (zwłaszcza tych wolnossących sprzed 20 paru laty) lecz łańcuch+lubiący wysokie obroty silnik robią swoje. Przydałoby się lepiej wyciszyć komorę silnika. Skrzypią plastiki w kokpicie!!! Hałasują zaciski hamulcowe na wybojach, lecz ogólnie jest w porządku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie dość dobrze pod warunkiem spokojnej jazdy do ok 4 tys obrotów. W mieście słabo, przy 4 dorosłych osobach pali ponad 9/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę trudno o bardziej bezawaryjne auto takiej wielkości. Nie jest ono jednak całkowicie bez wad lecz te nie zrobi cię bankrutem! Ze wzgledu na kiepskie fotele (bolą plecy) i dość skromną moc silnika (87 KM/ 6000obr) trudno polubić jazdę tym autkiem. Z innej strony, nie ma z nią problemów (mechanika, elektronika). Nie stanie w szczerym polu z byle powodu. Rozsądek vs komfort. Zawsze coś za coś.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują słabe gumy (osłony+uszczelki drzwi); psujący mechanizm wycieraczek, słabe kostki reflektorów i przepalające się żaróweczki - podświetlenie zegarów. Rdzewieją progi i tylne nadkola....a przednie nie rdzewieją (ciekawe dlaczego)? W ogóle rdza pojawia się praktycznie wszędzie, lecz w większości przypadków nie zagraża ona bezpieczeństwu jazdy! Są auta, które rdzewieją bardziej! Przeciętne hamulce, niezbyt trwałe zaciski, i oryginalne tarcze (moim zdaniem zbyt małe do masy auta), przeciętna trwałość sprzęgła - przy normalnym użytkowaniu bez ślizgów/ przyczepy itp rzadko starcza na ponad 160 tys km, słabe cięgna/ sworznie wycieraczek. Na plus tłumik - u mnie wytrzymał 10 lat i akumulator - 9 lat od nowości.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było. Utrzymanie auta nie kosztuje więc zbyt wiele (razem z ubezpieczeniem). Korozja przy 10 letnim egzemplarzu - bardzo przeciętnie choć nie tragicznie!!! Ciekawe tylko dlaczego rdzewieją blachy (nie łączenia) od środka np przy wlewie paliwa? Pod względem bezawaryjności - rewelacja, komfortu - przeciętnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera I Sedan 1.4 87KM 64kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera I Sedan