Bardzo przyjemny samochód, zapewniający bardzo dobry komfort podróżowania, bezawaryjny, tani w utrzymaniu. Typowy japończyk- stylistycznie bez fajerwerków, ale wszystko pomimo upływu lat trzyma się doskonale i pracuje jak nowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cicha praca, żadnych stuków.
Silnik na benzynie jest elastyczny, ma wystarczająco mocy do sprawnego przemieszczania się. Na gazie moc i elastyczność jest trochę mniejsza, ale to też zależy od instalacji.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie i cicho.
Przełożenia mogły by być trochę krótsze do silnika 1,4, ale nie jest źle.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny i bardzo precyzyjny układ kierowniczy w którym można się zakochać po przesiadce z innych aut.
Zawieszenie jest optymalnie zestrojone- zapewnia dobry komfort przy odpowiedniej sztywności.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i tam gdzie być powinno.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa, jednak nawiew mógłby być mocniejszy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu i z tyłu. Wysocy pasażerowie nie obijają głową na tylnej kanapie.
Minusem jest ograniczona ładowność, ale taki już urok sedanów.
4,0
Wyciszenie
Nic nie trzeszczy nie tłucze się. Do 120 km/h jest cicho, potem trochę szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na benzynie jest dosyć przyzwoite. Na gazie trzeba liczyć średnio litr do półtora więcej.
Większość części jest dostępnych w sklepach od ręki w akceptowalnych cenach.
Dla przykładu nie dawno zmieniałem kpl. rozrząd i cena łańcuszków, zębatek, ślizgów itd. wyniosła 350 zł, więc właściwie tyle co pasek rozrządu z napinaczami a wystarczy na kolejne 200 tys. km na pewno.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały okres użytkowania (24 tys km) wymiany wymagał jedynie simmering na skrzyni, gdyż zaczął cieknąć (naprawa z częściami 30 zł ).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać- brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]